• /10 U moet aangemeld zijn om een rating te geven
    7.0/10 108 Ratings - 111 Recensies

Trailervan de film War of the Worlds

Mening van de communityvan de film War of the Worlds

U moet ingelogd zijn om een recensie te kunnen toevoegen Maak een account aan
gepubliceerd op 8 september 2013
Het verhaal van H.G. Wells werd wereldberoemd toen Orson Welles het in de jaren '30 op de radio zo goed vertelde dat half Amerika het geloofde dat er een buitenaardse invasie aan de gang was. Deze film van Spielberg is hetzelfde verhaal, maar het komt zeker niet zo indrukwekkend over als Welles' zijn interpretatie. Ondertussen heb ik ook de DVD gezien van de bewerking van Jeff Wayne en ook die vond ik indrukwekkender dan deze prent. Het is en blijft wel een mooie film, daar niet van, maar toch een van de mindere films van de hand van Spielberg. Commentaar 2005: Best aardige film. Maar ik had er eerlijk gezegd wat meer van verwacht. Het verhaal wordt niet heel duidelijk verteld. En zeker op het einde niet... [spoiler]waarom sterven de monsters plots ?? Iedereen die het originele verhaal kent weet dat, maar in de film wordt dit niet echt duidelijk verteld. [/spoiler]Wel een pluim voor Cruise en zeker voor Dakota Fanning, zij spelen hun rol beiden prachtig. Ook de special effects zijn fantastisch. Dat maakt de film zeker het bekijken waar.. Maar hij verliest dus een half puntje door het ontbreken van een duidelijk einde. Men had Morgan Freeman misschien meer van het verhaal op de achtergrond moeten laten vertellen. Ook de muziek die Jeff Wayne ooit maakte bij dit verhaal was veel beter dan de muziek uit deze film.

gepubliceerd op 5 september 2006
Spielberg betekent grotendeels 'kassakassa!'. Maar die mening moet ik herzien. Ik ben fan van zijn werk, maar elke meester heeft ook zijn shitwerken (Empire of the sun). En deze 'war of the worlds' hoort daar bij. Dit is echt voor het geld gemaakt, popcorn vertier. Geen spanning maar wel veel special effects en die redden de film zekers niet. Nochtans van de schrijvers van 'spider-man' en 'jurassic park'. Zou Tom Cruise erveel mee te maken hebben? Denk het wel, want zijne kop kan ik niet meer zien sinds zijn 'kuren' over zijn lief Katie Holmes. Spielberg, herpakken!!!

gepubliceerd op 5 januari 2006
De film vindt ik uitstekend omdat het uitdagend is , er komen ook veel angstige scènes in. De film was ZALIG !!!

gepubliceerd op 22 december 2005
Neen, neen, neen! Dit is toch Spielberg onwaardig. Nu ben ik nooit echt een fan geweest van z'n werk (Duel en Schindler's List uitgezonderd), maar als dit door een minder bekende regisseur was gemaakt, de reakties zouden vernietigend zijn. De special fx moeten een flinterdun verhaaltje rechthouden, het patriotisme is misselijkmakend (komaan, aan élk huis een Amerikaanse vlag ?!), hoe de invaders aan hun einde komen is te banaal... neen sorry, dat moet beter kunnen. Er zijn natuurlijk erg knappe visuals : de eerste Tripod, de lijken in de rivier, de brandende trein. Maar de combinatie Spielberg-Cruise moet meer opleveren dan mooie beelden(Minority Report was beter)

gepubliceerd op 20 december 2005
War of the worlds is echt ne megaaaa film!!! Ik moest hem hebbe op dvd om er nog meer van te kunnen genieten! Met Tom Cruise en Justin Chatwin => twee hot boys. Kan 't gwn ni meer stuk!!!

Delen