marCCo

marCCo
  • Lid sinds 05/05/2006
  • Aantal recensies : 348

Follower van de user marCCo

gepubliceerd op 28 september 2014
Zeer klassiek opgebouwde spionage thriller, die bovenal een waardig eresaluut is voor Hoffman die hier een laatste keer zijn fenomenale talent laat zien. Petje af ook voor de beeldregie van Corbijn, die na drie films bijna de perfectie bereikt. Het zwakke punt is dus het verhaal zelf, dat niet veel meer is dan een doorslagje van een gemiddelde "Homeland"- aflevering. Goed, maar geen meesterwerk zoals hier en daar gefluisterd werd.

gepubliceerd op 27 september 2014
Net als bij "The Expendables" pakt ook hier de chemie niet meer, hoe goed, origineel en verrassend de eerste "Sin City" was, zo saai,ongeînspireerd en -ja zelfs- oubollig komt "A dame to kill for" over. De beelden en inkleuring blijven fraai om naar te kijken, maar het verhaal en de personages laten je ijskoud, zodat een eerste geeuw zich al vlug opdient. En de 3d? Alweer niets van gemerkt. Tijd om te herbronnen, Robert!

gepubliceerd op 26 september 2014
En kijk daar is de 10! Denzel on fire in de tweede samenwerking met regisseur Fuqua (de eerste "Training Day" was goed voor een oscar). Fraai opgebouwde prent die van een intrigerend psychologisch drama evolueert naar een woeste wraakfilm. Prachtig camerawerk, fraaie beeldregie en een denderende soundtrack. Washington op dreef als wraakengel die het op neemt tegen een resem boosaardige mafia-killers die zo uit "Eastern Promises" lijken weggelopen. Twee razende filmuren zorgen voor één van de absolute toppers van dit jaar!

gepubliceerd op 26 september 2014
Film noir zoals we er de laatste jaren al zoveel zagen. Roskam brengt het allemaal zeer verzorgd in beeld, maar het tempo ligt te laag en er is geen enkele verrassende wending. "The drop" wordt alsnog gered door een uitstekende Tom Hardy, een goeie Matthias en zal bovenal worden herinnerd als het afscheid van Gandolfini.

gepubliceerd op 21 september 2014
Goeie prent die een beeld schetst van de elite-studieclubs in Oxford. Het kransje van de rijkeluiszoontjes dat daar klaargestoomd wordt voor de absolute topfuncties, laat het beest in zich los (voor het eerst of voor het laatst?) tijdens hun verblijf op 's werelds topuniversiteit. De Engelse versie van "The Skulls" dus, maar met charmante vertolkingen en een behoorlijke flair in beeld gebracht.

Inschrijven voor de nieuwsbrief