marCCo

marCCo
  • Lid sinds 05/05/2006
  • Aantal recensies : 356

Follower van de user marCCo

gepubliceerd op 26 oktober 2014
Vlotte actiethriller met als voornaamste troeven een goeie vertolking van Neeson en een prachtige fotografie van (nachtelijk) New York. Pluspunten ook voor de setting in de tijd (1999) en het verzorgde weergeven hiervan in decors (New York voor de grote opkuis) en kostuums. Helaas te weinig verrassingen onderweg en een teleurstellende finale. Maar toch onderhoudend genoeg voor een zaterdagavond.

gepubliceerd op 24 oktober 2014
Tja, wat moeten we hier nu eigenlijk mee? Iedereen heeft dit al eens gezien en in een betere versie! "The Loft" is gladder en vlakker dan zijn vlaamse origineel en uiteraard is ook de verrassing in het verhaal er niet bij. Niet dat het een slechte film is, verre van, maar van dit soort thrillertjes worden er in Hollywood dozijnen per jaar gemaakt en helaas springt deze er, mede te wijten aan zeer flauw acteerwerk (enkel Schoenaerts is goed), niet echt boven uit. Van looy had voor zijn Hollywood-visitekaartje toch beter een origineel scenario verfilmd.

gepubliceerd op 15 oktober 2014
Het was een tijdje geleden dat onze vriend Dracula nog eens een grootse hollywood-update kreeg en met "Untold" krijgt het legendarische filmicoon een behoorlijke bloedtransfusie toegediend. We krijgen hier het verhaal van hoe de prins van Transsylvanie transformeert in Dracula en dat zorgt alvast voor een potige verhaallijn. Fraaie barokke beelden en een stevige vertolking van Luke Evans zorgen ervoor dat deze film uiterst genietbaar is. Alleen jammer van de open deur naar een -nu al compleet overbodige- sequel.

gepubliceerd op 12 oktober 2014
We hadden een beetje gehoopt op een nieuwe knaller à la "Hunger Games" of "Divergent", maar deze young adult verfilming laat het een beetje afweten. Goed en intrigerend verhaal waar verdraaid weinig mee wordt aangevangen: flauw script, cliché dialogen, gemis aan een goeie score en zeer matige vertolkingen. Maar het is niet al slecht nieuws: het labyrint zelf ziet er indrukwekkend uit en naarmate de film vordert, ontspint er zich toch een behoorlijke spanningsboog. Eens zien of deel 2 onze nieuwsgierigheid weet te bevredigen. Voor nu krijgt "The maze runner" het voordeel van de twijfel. Wie tussen de 13 en de 15 is (toch de doelgroep van deze prent) zal hiervan smullen, de iets oudere filmfan een beetje minder.

gepubliceerd op 12 oktober 2014
Atom Egoyan, die toch twee meesterwerkjes ("The sweet hereafter" en "Feicia's Journey") op zijn cv heeft staan, slaat hier de bal helemaal mis met "Devil's Knot", een op waargebeurde feiten gebaseerde rechtbankthriller met een volledig miscaste Colin Firth als onderzoeker. Terecht geen cinemarelease dus deze keer.

Inschrijven voor de nieuwsbrief