marCCo

marCCo
  • Lid sinds 05/05/2006
  • Aantal recensies : 326

Follower van de user marCCo

gepubliceerd op 24 juli 2014
Matt Reeves voorzag de "Apes"-franchise met de vorige aflevering van nieuw bloed en mocht ook voor deze "Dawn" plaats nemen achter de camera. Helaas heeft hij deze keer geen al te sterk verhaal om mee aan de slag te gaan. De film lijdt aan het typisch hollywoodeuvel: snel snel een sequel inblikken om voluit te cashen in plaats van even langer te wachten op een deugdelijk script. Pover verhaaltje hier dus, dat past op een A4-tje en alweer een keertje de royaal aanwezige, totaal overbodige scenes speciaal met het oog op 3d gedraaid. Absolute dieptepunten: de good ape-bad ape showdown en de veel te lang uitgesponnen aanval van de apen op het vergane San Francisco. Maar toch is het niet allemaal slecht: de effects zijn knap, de prent krijgt een fraai gedoseerde score mee en de apen zijn ronduit indrukwekkend.

gepubliceerd op 24 juli 2014
Claustrofobisch thrillertje dat schatplichtig is aan de oneindig superieure voorgangers "Phone Booth" of "The Mist". Schabouwelijke vertolkingen, banaal camerawerk en een totaal gebrek aan timing vergallen het plezier van wat aanvankelijk nog redelijk begon.

gepubliceerd op 18 juli 2014
Twee van mijn favoriete acteurs tegenover elkaar (Ben Foster en Casey Affleck), dan denk je algauw:"Yes!". Maar al even snel wordt die "yes" één langgerekte "pfft". Qua verhaal zat het anders wel snor: Affleck en Mara zijn een gangsterkoppel waarbij het plots fout afloopt en Casey voor lange tijd de cel ingaat, vervolgens ontsnapt en uiteraard zijn lief en kind gaat opzoeken. De uitwerking, zowel qua beeld als in de dialogen is echter om bij te huilen. Haalde ook nauwelijks de zalen en mag je ook gerust links laten liggen op het kleine scherm.

gepubliceerd op 18 juli 2014
Hoedje af voor het idee en de uitwerking van "Boyhood": gedurende 12 jaar het opgroeien van een jongetje tot een twintiger in beeld brengen, het is een ongezien en hoogst origineel project van Richard Linklater. De jongen in kwestie blijkt dan ook nog eens een voortreffelijk acteur te zijn, wat geen onbelangrijke factor is bij het slagen van een dergelijk project. Het zal ongetwijfeld een moeilijke bevalling geweest zijn om hier uit een drie uren durende film te puren en dat zie je er -helaas- toch ook wel een beetje aan. "Boyhood" is een opeenvolging van losse segmentjes uit het leven van de jonge Mason. De eerste helft van de film krijgen ook de ouders (Arquette en Hawke) een behoorlijk uitgewerkte verhaallijn mee, maar in de tweede helft verdwijnt de dramatiek uit het verhaal waardoor je toch al eens een geeuw dient te onderdrukken. De jubelkritieken slaan dus vooral op het idee en minder op het eindresultaat, want laten we wel wezen, veel meer inhoud dan de gemiddelde matinee film op Vitaya heeft dit toch niet om het lijf. Maar omwille van zijn opzet toch sowieso verplicht kost voor eenieder die Film een warm hart toedraagt!

gepubliceerd op 13 juli 2014
Rauwe en grimmige gevangenisfilm van David Mackenzie ("Young Adam", "Perfect Sense") met een geweldig straffe vertolking van coming man Jack O'Connell als de 19-jarige delinquent die vanuit de jeugdinstelling overgeplaatst wordt naar de gevangenis waar ook zijn pa levenslang vastzit. Alle genreclichés zijn aanwezig, maar de strakke regie van Mackenzie levert een boeiend kijkstuk op dat heel hard doet terugdenken aan de eerste seizoenen van "Oz".

Inschrijven voor de nieuwsbrief