marCCo

marCCo
  • Lid sinds 05/05/2006
  • Aantal recensies : 324

Follower van de user marCCo

gepubliceerd op 18 juli 2014
Twee van mijn favoriete acteurs tegenover elkaar (Ben Foster en Casey Affleck), dan denk je algauw:"Yes!". Maar al even snel wordt die "yes" één langgerekte "pfft". Qua verhaal zat het anders wel snor: Affleck en Mara zijn een gangsterkoppel waarbij het plots fout afloopt en Casey voor lange tijd de cel ingaat, vervolgens ontsnapt en uiteraard zijn lief en kind gaat opzoeken. De uitwerking, zowel qua beeld als in de dialogen is echter om bij te huilen. Haalde ook nauwelijks de zalen en mag je ook gerust links laten liggen op het kleine scherm.

gepubliceerd op 18 juli 2014
Hoedje af voor het idee en de uitwerking van "Boyhood": gedurende 12 jaar het opgroeien van een jongetje tot een twintiger in beeld brengen, het is een ongezien en hoogst origineel project van Richard Linklater. De jongen in kwestie blijkt dan ook nog eens een voortreffelijk acteur te zijn, wat geen onbelangrijke factor is bij het slagen van een dergelijk project. Het zal ongetwijfeld een moeilijke bevalling geweest zijn om hier uit een drie uren durende film te puren en dat zie je er -helaas- toch ook wel een beetje aan. "Boyhood" is een opeenvolging van losse segmentjes uit het leven van de jonge Mason. De eerste helft van de film krijgen ook de ouders (Arquette en Hawke) een behoorlijk uitgewerkte verhaallijn mee, maar in de tweede helft verdwijnt de dramatiek uit het verhaal waardoor je toch al eens een geeuw dient te onderdrukken. De jubelkritieken slaan dus vooral op het idee en minder op het eindresultaat, want laten we wel wezen, veel meer inhoud dan de gemiddelde matinee film op Vitaya heeft dit toch niet om het lijf. Maar omwille van zijn opzet toch sowieso verplicht kost voor eenieder die Film een warm hart toedraagt!

gepubliceerd op 13 juli 2014
Rauwe en grimmige gevangenisfilm van David Mackenzie ("Young Adam", "Perfect Sense") met een geweldig straffe vertolking van coming man Jack O'Connell als de 19-jarige delinquent die vanuit de jeugdinstelling overgeplaatst wordt naar de gevangenis waar ook zijn pa levenslang vastzit. Alle genreclichés zijn aanwezig, maar de strakke regie van Mackenzie levert een boeiend kijkstuk op dat heel hard doet terugdenken aan de eerste seizoenen van "Oz".

gepubliceerd op 6 juli 2014
Zeer sfeervolle film noir met, toegegeven een niet bijzonder origineel,maar fraai uitgewerkt verhaal. Puik camerawerk en goeie dialogen. Maar dé troef van "Out of the furnace" zijn de stuk voor stuk verbluffende vertolkingen van Casey Affleck, Christian Bale, Woody Harrelson en de rest van de sublieme cast.

gepubliceerd op 4 juli 2014
teleurstellend regiedebuut van de vaste cameraman van Christopher Nolan. Waren we heel blij dat we Depp nog eens een personage van vlees en bloed zagen spelen en dan legt hij het loodje na een half uur... Verhaal dat teveel hooi op de vork neemt en daardoor kant nog wal raakt. Flauwe beeldregie en een kransje goeie acteurs die er om één of andere reden geen zin in hadden. Ook veel te weinig spanning en originaliteit en toch blijft het al bij al nog vaag entertainend of ligt dat aan de zomer? Of de rode duivels misschien?

Inschrijven voor de nieuwsbrief