marCCo

marCCo
  • Lid sinds 05/05/2006
  • Aantal recensies : 354

Follower van de user marCCo

gepubliceerd op 15 oktober 2014
Het was een tijdje geleden dat onze vriend Dracula nog eens een grootse hollywood-update kreeg en met "Untold" krijgt het legendarische filmicoon een behoorlijke bloedtransfusie toegediend. We krijgen hier het verhaal van hoe de prins van Transsylvanie transformeert in Dracula en dat zorgt alvast voor een potige verhaallijn. Fraaie barokke beelden en een stevige vertolking van Luke Evans zorgen ervoor dat deze film uiterst genietbaar is. Alleen jammer van de open deur naar een -nu al compleet overbodige- sequel.

gepubliceerd op 12 oktober 2014
We hadden een beetje gehoopt op een nieuwe knaller à la "Hunger Games" of "Divergent", maar deze young adult verfilming laat het een beetje afweten. Goed en intrigerend verhaal waar verdraaid weinig mee wordt aangevangen: flauw script, cliché dialogen, gemis aan een goeie score en zeer matige vertolkingen. Maar het is niet al slecht nieuws: het labyrint zelf ziet er indrukwekkend uit en naarmate de film vordert, ontspint er zich toch een behoorlijke spanningsboog. Eens zien of deel 2 onze nieuwsgierigheid weet te bevredigen. Voor nu krijgt "The maze runner" het voordeel van de twijfel. Wie tussen de 13 en de 15 is (toch de doelgroep van deze prent) zal hiervan smullen, de iets oudere filmfan een beetje minder.

gepubliceerd op 12 oktober 2014
Atom Egoyan, die toch twee meesterwerkjes ("The sweet hereafter" en "Feicia's Journey") op zijn cv heeft staan, slaat hier de bal helemaal mis met "Devil's Knot", een op waargebeurde feiten gebaseerde rechtbankthriller met een volledig miscaste Colin Firth als onderzoeker. Terecht geen cinemarelease dus deze keer.

gepubliceerd op 10 oktober 2014
Solide en verzorgd gemaakte thriller die zich ophoudt in het "Basic Instinct" / "Fatal Attraction" hoekje. Fincher zorgt als vanouds voor prachtige beelden en locaties. Affleck is altijd goed als getroubleerde ziel en ook Rosamund Pike krijgt eindelijk eens de kans om als leading lady te schitteren. Geen meesterwerk, daarvoor is het verhaaltje te weinig origineel, maar een stukje degelijk vakmanschap van een topregisseur is het wel.

gepubliceerd op 10 oktober 2014
Vrij statische outback film waarin twee loners het na bosbranden geteisterde wegdek opnieuw moeten voorzien van krijtstrepen. Hirsch en Rudd kwijten zich behoorlijk van hun taak, maar ze krijgen toch net te weinig materiaal om mee aan de slag te gaan. Vrij saaie prent dus met enkele grappige momenten weliswaar.

Inschrijven voor de nieuwsbrief