Tarkus

Tarkus
  • Lid sinds 07/05/2008
  • Aantal recensies : 761
gepubliceerd op 19 april 2014
Uiteraard heb ik deze film opnieuw bekeken naar aanleiding van het verschijnen van het 2de deel. Het is een pracht van een film met schitterende beelden en een prachtig verhaal. Meer heb ik daar niet aan toe te voegen. Commentaar 2013: Wederom, net als bij Lord Of The Rings, adembenemende beelden en prachtige locaties. De film moet het vooral hebben van de grootsheid van de beelden, de special effects en de wondermooie decors, al dan niet ontwikkeld op computer. Dat de film ook in 3D is opgenomen is duidelijk te merken, maar anders dan andere 3D producties wordt hier het verhaal niet uit het oog verloren, wat natuurlijk een pluspunt is. Voor mij was het verhaal ook wel mooi, maar ik vermoed dat het bij een 2de of zelfs 3de kijkbeurt (ik heb de LOTR trilogie tenslotte ook al 3 maal bekeken) nog beter gaat zijn. En dat zal ik in de toekomst zeker met deze reeks eens ze volledig is ook doen, ze allemaal een keer na mekaar bekijken. Nu is het uitkijken naar deel 2.... kan haast niet wachten... Een aanrader alweer dit pareltje van Peter Jackson !!

gepubliceerd op 18 april 2014
Had van deze film meer verwacht. Echt niet beter dan deel 1, dat op zich ook al geen schitterende prent was. En de schrikmomenten, die kwamen er alleen van de geluidseffecten, niet van de beelden en al zeker niet van het verhaal.

gepubliceerd op 18 april 2014
Naar aanleiding van het verschijnen van de tweede film eerst deze nog eens opnieuw bekeken. Heb echter niets aan mijn eerdere commentaar toe te voegen, hoop alleen dat het 2de deel toch iets beter is dan dit. Commentaar 2012: Van een film die van dezelfde makers als de 'Saw'-reeks is zou je een bloederig spektakel verwachten. Maar dat is het niet dus. Wat niet betekend dat deze film slecht zou zijn, ik vond hem best wel goed, maar had toch nog wat meer schokkender beelden verwacht. De vertolkingen zijn ook redelijk goed met uitschieter Rose Byrne als topper.

gepubliceerd op 17 april 2014
Goede rechtbank- en politiefilm, met een uitstekende Andy Garcia. Ook de rest van de cast is heel goed, onder andere ook de betreurde James Gandolfini. Puik scenario, zeer onderhoudend en boeiend. De film heeft me kunnen boeien van bij het begin.

gepubliceerd op 16 april 2014
Na een hele tijd de film nog eens herbekeken. En mijn score aangepast, de speciale effecten zijn wel echt niet om aan te zien, dat is nu nog duidelijker op een groot scherm. Het verhaal, dat blijft wel goed. Commentaar 2005: Mooie verfilming, naar een boek van Ray Bradbury. Een van mijn favoriete SF-schrijvers uit m'n jeugd. Dit verhaal heb ik trouwens nooit gelezen, wordt tijd dat ik het eens ga opzoeken. Zoals al zijn verhalen is dit ook weer een prachtverhaal. Alleen, het grote minpunt van deze film, de special effects. Die zouden in deze tijden wel beter gekund hebben. Op sommige momenten, wanneer men straatscènes in het Chicago van 2055 toont bijvoorbeeld, waant men zich wel in een film die werd opgenomen in... 1955 !!! Daarom ook maar een 4 voor deze, voor de rest mooie, prent.

Inschrijven voor de nieuwsbrief