Tarkus

Tarkus
  • Lid sinds 07/05/2008
  • Aantal recensies : 766
gepubliceerd op 23 april 2014
Ondertussen is de film al bijna 10 jaar oud en hebben we ondertussen van vooral Jamie Foxx al beter dingen gezien. Dus zo fantastisch als ik de film eerder vond is hij niet meer. Maar toch nog een goede actiefilm. Commentaar 2006: Fantastische film is dit. Doet me denken aan de, ook goede, films 'Top Gun' en 'Firefox'. Veel actie, knappe plot. Prachtige locaties en grandioos werk van de special effects crew. En het is weer eens een andere Jamie Foxx die we hier zien, na zijn komedie- en biografie (muziek)-film. Jessica Biel is zoals steeds even prachtig en van, de voor mij onbekende, Josh Lucas ben ik aangenaam verrast. Een prachtige film dus voor wie van kunst- en vliegwerk houd.

gepubliceerd op 23 april 2014
Al Pacino en Donald Sutherland in één film, dat kan niet slecht zijn toch ? Maar neen hoor, dit is een grote teleurstelling, het slechtste wat ik van beide heren ooit heb gezien. Sutherland komt amper in beeld en je merkt ook duidelijk dat dit niet Pacino's genre is. Neen, geen goede film dit :(

gepubliceerd op 20 april 2014
Als ze goed zijn gemaakt, zoals deze film, dan zijn biografieën wel een van mijn favoriete genres. Deze prent is wel goed, vertelt het verhaal van Nelson Mandela heel nauwkeurig en vele dingen komen overeen met wat ik eerder zag in 'Goodbye Bafana', een prent die handelt over de bewaker van Mandela, maar dus ook vele aspecten toont van het gevangenisleven dat Mandela doorstond. Deze prent geeft ook duidelijk weer hoe bruut het apartheidsbewind wel was in Zuid-Afrika, onvoorstelbaar bruut eigenlijk. Toen de publieke opinie wereldwijd het regime begon te veroordelen, vooral de jongeren kwamen hiertegen in opstand, door de vele protestsongs, concerten en dergelijke, en ook een internationale boycot, kon de blanke minderheidsregering in Zuid-Afrika niet anders dan Mandela vrij te laten. En nadien, door de wijze woorden van Mandela, volgden er vrije verkiezingen die definitief een einde maakten aan een onmenselijk bewind. Kortom: iemand die is geïnteresseerd in de geschiedenis van apartheid en in de persoon van Nelson Mandela is dit, samen met de eerder genoemde 'Goodbye Bafana', een zeer goede film om er wat maar van op te steken. Voor mij 100 % geslaagd !! Puike vertolking trouwens van Idris Elba, al is de gelijkenis niet treffend.

gepubliceerd op 20 april 2014
Leuke film, met spierbundel Dwayne Johnson in de hoofdrol. Een beetje voorspelbaar verhaal, hoe dit eindigt weet je al vanaf de eerste minuut, maar heb me wel kunnen amuseren met deze prent.

gepubliceerd op 19 april 2014
Puik vervolg op de eerste film. Prachtige beelden alweer zoals we dat van Peter Jackson wel gewend zijn. Het verhaal is ook weer prima en vertolkingen uitstekend. Ondanks zijn lengte, toch alweer meer dan 2,5 uur, blijft de film boeiend van begin tot einde. En ja, het einde nodigt natuurlijk alweer uit tot het kijken en vooral uitkijken naar de 3de film van deze trilogie.

Inschrijven voor de nieuwsbrief