Tarkus

Tarkus
  • Lid sinds 07/05/2008
  • Aantal recensies : 881
gepubliceerd op 20 augustus 2014
Blijft een topper !!! Opnieuw van genoten.. :) Commentaar 2007: Aanvankelijk vond ik de film verwarrend en zag ik niet goed het verband tussen alle moorden, en ik denk dat niemand dat in het begin door heeft. Maar dit verhaal zit zo goed in elkaar dat je blijft kijken, en in het tweede deel wordt je alles heel duidelijk. Dit is werkelijk een zeer goede film met een al even fantastisch scenario. En wat een cast, Morgen Freeman, Ben Kingsley, Stanley Tucci, Lucy Liu, Bruce Willis en nieuwkomer Josh Hartnett, allen spelen ze de rol van hun leven. Ik kan over het verhaal zelf niets kwijt, omdat ik door iets te vertellen de film voor de lezer van dit artikel zou verknoeien. Ik zeg maar één ding, kijk zelf.. dit is een van de betere films die de laatste jaren zijn gemaakt. Oh ja.. liefhebbers van actie of wilde achtervolgingen zullen op hun honger moeten blijven zitten, niets van dat alles in deze prent, het is het verhaal dat de film boeiend maakt.

gepubliceerd op 20 augustus 2014
Dit is dus niet mijn ding. Heb me stierlijk verveeld bij het bekijken van deze prent, en wonder boven wonder toch uitgekeken. Neen... alle respect voor wie deze film graag ziet, maar ik niet :(

gepubliceerd op 19 augustus 2014
Opnieuw bekeken, en blijft een indrukwekkende film. Ondertussen heeft hoofdrolspeler Filip Peeters de voorspelling dat hem een grote carrière te wachten stond helemaal waar gemaakt en is een veel gevraagd acteur, zowel in België, Nederland als Duitsland. Maar zijn talent was in deze film al zeer duidelijk !!! Commentaar 2006: Zeer goede Belgische film. Een waardige opvolger voor 'De Zaak Altzheimer'. Filip Peeters en Axel Daeseleire zijn uitstekend in hun rol. Maar vooral Filip Peeters verdiend lof, zoals hij zich heeft voorbereid op deze rol... 30 kg vermagerd, dat doe je niet zomaar. Peeters begint aardig op weg te gaan naar een Internationale carrière trouwens, hij wordt nu al veel gevraagd in Duitsland en Oostenrijk. Ik verwacht nog veel van hem. De film is gebaseerd op ware feiten trouwens en zeer overtuigend gebracht. De omstandigheden waarin de gevangenen moeten overleven in Marokko zijn echt een hel. Maar ook de trage gang van zaken hier in België, zelfs het compleet negeren van de gewone burger door regeringsfunctionarissen, wordt hier duidelijk aan de kaak gesteld. En het is inderdaad (helaas) maar al te waar wat men hier toont. Kortom... Prima Belgische film !!!

gepubliceerd op 17 augustus 2014
Heb de blu-ray van deze film gekocht. De film is zoals steeds nog mooier en prima gerestaureerd, zowel beeld als klank. Een topper !!! Commentaar 2009: Deze film is ondertussen één van de grootste klassiekers geworden uit de geschiedenis, met een cast die er mag wezen, maar dat had je wel meer in de jaren '60, toen oorlogsfilms als dit eerder regelmaat waren. Het verhaal is prima en goed gemaakt evenals de decors en locaties, die echt jaren '40 aanvoelen. Er wordt zeer goed in geacteerd ook, maar sommige situaties zijn wat ongeloofwaardig, maar voor een film als dit is dat wel normaal, men zocht in die tijd altijd wel naar een absurde, (en ietwat komische) situatie om de spanning op te voeren. Het is en blijft film, en dan horen zulke dingen er wel bij. Het einde evenwel toont hoe gruwelijk een oorlog wel kan zijn, en drukt je eens te meer met de neus op de harde feiten. Als het gebaseerd is op ware feiten zoals in het begin van de film vermeld, zal zeker de gebeurtenis op het einde van de film waarheidsgetrouw zijn, want uit de geschiedenisboeken weet ik dat dit meerdere malen is gebeurt, en dat SS en Gestapo zulke dingen dagdagelijks uitvoerden. Voor de fans van Steve McQueen is dit uiteraard een film die ze moeten gezien hebben, hij is hier subliem.

gepubliceerd op 17 augustus 2014
Inmiddels is de film al 20 jaar oud, maar het blijft een spannende actiefilm. Was lang geleden dat ik hem nog eens had gezien, het samenspel tussen beide hoofdrolspelers is gewoon goed. Het verhaal, wat ongeloofwaardig maar kom, het is een actieprent, het mag al eens wat overdreven zijn. Als de bad guy in deze film, de betreurde Dennis Hopper. Voor een avondje actie is deze film bijzonder geschikt.

Inschrijven voor de nieuwsbrief