Tarkus

Tarkus
  • Lid sinds 07/05/2008
  • Aantal recensies : 893
gepubliceerd op 31 augustus 2014
Heb de film opnieuw bekeken, en vond hem nu nog slechter dan de eerste keer dat ik hem zag. Score verlaagd naar 1,5, die bijna volledig op het conto van Matt Damon komt, Clooney.. neen hoor, niet mijn favoriete acteur.... :( Commentaar 2007: Sterk overgewaardeerde film. Ik snap niet waarom George Clooney hiervoor een Oscar heeft gekregen. Hoewel de film handelt over een zeer actueel onderwerp, olie, geld, de situatie in het Midden Oosten, Beiroet, terrorisme, is het allemaal zeer verwarrend en de verhaallijnen lopen zo door elkaar dat je er op den duur kop noch staart aan krijgt. Ook het heen en weer springen tussen de verschillende, en te vele, locaties werkt de verduidelijking van het verhaal niet in de hand. De film krijgt van mij 3 sterren, net omdat het een zo brandend actueel thema aansnijdt, maar het had veel beter gekund. En ook de cast, met wel een paar indrukwekkende namen, zorgt er niet voor dat de film beter wordt. Het is de tweede film met George Clooney die me op korte tijd teleurstelt (na 'Solaris'), ik denk dat ik voor een volgende aankoop met Clooney in een van de hoofdrollen toch zeer goed ga overwegen of het nog de moeite waard is.

gepubliceerd op 30 augustus 2014
Vind deze film beter dan de eerste. Vooral de speciale effecten zijn nog een stukken beter, maar ja, deze film komt 8 jaar na de eerste, op die tijd is er al veel veranderd op dat gebied. Het verhaal is redelijk, de vertolkingen ook. Liters bloed, zoals in de eerste film, veel geweld dus. Maar ik heb hem vooral bekeken voor die speciale effecten, want ze zijn wel echt indrukwekkend, daarom alleen al de moeite waard om de film te bekijken.

gepubliceerd op 30 augustus 2014
Naar aanleiding van het veerschijnen van deel 2. Deze opnieuw bekeken, op blu-ray dit keer. En de beelden zijn nog mooier natuurlijk. Altijd het pluspunt van blu-ray, je kijkt niet naar ene film, je beleeft het !!! Commentaar 2007: Ik vond deze film bijzonder goed, ondanks de minder bekende namen die erin meespelen. Maar van acteerprestaties moet deze film het helemaal niet hebben, het draait hem vooral om de actie- en gevechtsscènes. En die zijn prachtig in beeld gebracht, dankzij de veelvuldig gebruikte special effects. Ook de slow-motion tijdens sommige gevechtsscènes waren helemaal niet storend. Ook de decors (veelal naderhand toegevoegd, door het veelvuldig gebruik van blue-screen) zijn adembenemend, evenals de monsterlijke gedrochten die her en der opdraven. Hoewel het niet echt mijn genre is (actie en oorlog in de oudheid) heb ik toch echt boeiend zitten kijken naar deze film, puur omdat het een knap staaltje cinema is. Vervelen heb ik me zeker niet gedaan, het had voor me zelfs nog wat langer mogen duren. Net als de andere stripverfilming van Frank Miller ('Sin City') is dit ook een prachtige film geworden.

gepubliceerd op 30 augustus 2014
Onbegrijpelijk eigenlijk dat deze film het succes niet kende van de serie. Weinigen zijn naar de bioscoop geweest om deze film te bekijken, zonde, want hij is lang niet slecht. Misschien wat ruwe beelden, niet dat wat we gewend zijn van de Witse serie. Maar ik vond het een uitstekend verhaal, goede vertolkingen ook. En het einde, heel verrassend... maar dat is aan U om dat te ontdekken..

gepubliceerd op 28 augustus 2014
Na lange tijd, en in het vooruitzicht van een nieuwe Superman prent, deze nog eens bekeken. Blijft goed, maar vond hem nu minder indrukwekkend dat de eerste maal dat ik hem zag. Commentaar 2006: Bijna 30 jaar na de eerste film, ik herinner me de dag als gisteren wanneer ik hem ben gaan bekijken, is dit een waardige opvolger van die film en de 2de uit de serie (nummer 3 en 4 waren maar stuntelige vervolgen). Ook Brandon Routh is een zeer goede vervanger voor de overleden Christopher Reeve, aan wie deze film (samen met zijn ook inmiddels overleden vrouw Dana) is opgedragen. Kevin Spacey is ook de geknipte persoon om een goede Lex Luthor neer te zetten. En ook Kate Bosworth heeft me zeer aangenaam verrast met haar rol als Lois Lane. Het zal zeker niemand verbazen dat de special effects in deze film de show stelen, en ze zijn dan ook fantastisch en bijwijlen overweldigend. 2 uur en 20 minuten film die van begin tot eind boeit. Ik kijk al uit naar het vervolg, waar men trouwens al aan bezig is.

Inschrijven voor de nieuwsbrief