Tarkus

Tarkus
  • Lid sinds 07/05/2008
  • Aantal recensies : 980
gepubliceerd op 31 oktober 2014
Deze film voor de zoveelste keer, ik ben de tel kwijt, opnieuw gezien. Het blijft een steengoede thriller, met een cast van 3 man en zoveel spanning, daar moet goed voor geacteerd worden en dat doet men ook. Dit is een film die ik steeds weer opnieuw kan bekijken en er steeds opnieuw van kan genieten. Commentaar 2007: Dit is een van de eerste films die ik zag met Nicole Kidman. Ik was dadelijk overtuigd van haar acteertalent, want van de 3 hoofdpersonages die hierin meespelen is zij het die de show steelt. Toen ik deze film voor het eerst zag vond ik hem best wel spannend, maar nu is hij een beetje gedateerd en wat traag. Heden ten dage zijn we ook wat meer suspense gewend en heeft de film niet zo'n effect meer als oorspronkelijk de bedoeling was. Maar toch blijft dit een goede film en eentje die je zeker niet mag missen. Al is het dan misschien om de kleine naaktscène van Kidman.

gepubliceerd op 31 oktober 2014
Zeer mooi gemaakte film, sprookjesachtige beelden, leuke figuren, prachtige speciale effecten en een voortreffelijke Angelina Jolie. Ik dank dat velen van deze film zullen genieten, vooral het visuele dan. Persoonlijk vind ik het scenario een beetje zwak en ook de andere rollen, buiten die van Maleficent dan, zijn niet zo goed gecast. Maar al met al, slecht is het niet hoor, ik heb er van genoten, en het had gerust nog iets langer mogen duren.

gepubliceerd op 31 oktober 2014
Het is reeds de derde maal dat ik de film nu bekijk (eerst gehuurd, dan aangekocht (maakte deel uit van de Boek + Film serie uit HUMO) en dan nu opnieuw bekeken), maar hoe meer ik hem bekijk des te slechter ik hem vind. Totaal niets voor mij, de locaties blijven mooi, maar de film is op zich zo saai dat ik mijn score alsnog verlaag. Commentaar 2007: Deze film sprak me totaal niet aan. Hoewel dit is gebaseerd op ware feiten is het verhaal zeer saai, maar dat is natuurlijk niet op de rug van de regisseur te schrijven, een bestaand saai verhaal kan je al moeilijk boeiend gaan maken zonder de waarheid oneer aan te doen. Wat ik wel mooi vond aan deze prent zijn de locaties, die bijzonder mooi in beeld zijn gebracht, vandaar toch nog 2,5 sterren.

gepubliceerd op 31 oktober 2014
Goede film is dit wel, met puike vertolkingen. Misschien nodigt deze film wel uit om de remake eens te bekijken.

gepubliceerd op 30 oktober 2014
Opnieuw bekeken, en blijf erbij, het scenario had beter gekund. Commentaar 2012: Deze film, waarin Cruise en Kidman elkaar leerden kennen nota bene, geeft wel goed de sfeer weer van het NASCAR-racen in de VS. Maar het verhaal is toch een beetje zwak en ik vind de romantische verhaallijn, tussen Cruise en Kidman uiteraard, er teveel aan. Wat meer aandacht voor het racen had de film beter gemaakt.

Inschrijven voor de nieuwsbrief