FT1ST

FT1ST
  • Lid sinds 23/08/2006
  • Aantal recensies : 513
gepubliceerd op 19 november 2014
Adam Sandler switched hier van dwangneurotisch naar slacker-verliefd en terug en doet dat net iets te over the top om genietbaar te blijven. Drew Barrymore toont ons wat acteren is (de mrs Julia Gulia scène aan de spiegel bvb) en steelt de show. De 80s referenties worden je hier om de oren gesmeten (Madonna, Cindy Lauper, Boy George in de outfits, een DeLorean als auto, en onvermijdeljke Spandau Ballets als toemaatje) tot je er gek van wordt. Mét Billy Idol aan boord kan het natuurlijk niet meer misgaan.

gepubliceerd op 19 november 2014
Griezelig goede voodoo-thriller uit de nouja oude doos, in old-school style verfilmde thriller van good old Alan Parker waarin Mickey Rourke, Lisa Bonet en Robert de Niro een mysterieuze rondedans houden rond het vagevuur. Zeer de moeite.

gepubliceerd op 19 november 2014
Een film die bulkt van de clichés maar door de charmante aanpak door de acteurs blijf je geamuseerd kijken. Ook omdat je niet weet hoeveel er exact klopt van dit waargebeurde en onwaarschijnlijke verhaal. Een bobslee in Jamaica heeft wielen noedig want er is natuurlijk geen sneeuw. Een groepje van 4 verschillende net-geen-losers moeten door een ietwat gekke coach naar de Olympische Spelen. En ze halen het, wat dacht je. Ongevaarlijk amusement voor vrijdag avond of zondagmiddag.

gepubliceerd op 19 november 2014
Ik moet zowat de enige zijn die deze film pas 20 jaar na datum voor het eerst bekijkt. Een prent die toen 6 Oscars meegraaide, plus die voor Beste Film. Ik begrijp dit, omdat we ondertussen weten wat die oudeknarrenvereniging graag ziet. Groots drama, de underdog overwint alles, liefde ook, de in-de-USA-kan-alles-als-je-maar-wil attitude, Vietnamveteranen incluis. Tom Hanks speelt hier na 'Philadelphia' en 'Cast Away' ongetwijfeld de rol van zijn leven, al schiet de film zich zelf regelmatig in de voet: van zeer serieus (de rol van Gary Sinise is tamelijk hard, Robin Wright Penn diepdroevig) tot ronduit dolkomische slapstick (de presidentsontmoetingen), en dat doet alles een beetje teniet. Maar kom, een film voor alle tijden en leeftijden.

gepubliceerd op 19 november 2014
Ondanks de vele verwijzingzen naar vooral 'First Class' is dit toch zeer genietbaar. Je kan natuurlijk best wat vertrouwd zijn met de X-Men wereld wil je dit ten volle appreciëren. Singer bewijst de juiste man in de stoel te zijn, en Fassbender en McAvoy zijn zoals weleer in grote doen. De actiescènes zijn prachtig ingepast - let vooral op de supersnelle Quicksilver(lachen!). Als X-Men Apocalypse in 2016 net zo goed is, wordt dit een serie films om van te smullen.

Inschrijven voor de nieuwsbrief