|
| |
|
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
  |
| |
|
|
|
|
 |
|
gezien door ThEoNe, 33 jaar, gepost op 12/07/2010 - quotering: 9/10 -  |
|
Pracht van een film !
Tim Burton toont hiermee dat hij als geen ander de koning is van de sprookjesfilms.
Prachtige vormgeving, uitwerking van de personages, en subliem acteerwerk maken van deze onderhoudende prent een genot van begin tot eind.
I'm lovin' it ! |
|
 |
|
gezien door Hans, 44 jaar, gepost op 24/05/2010 - quotering: 8/10 -  |
|
Schitterende film die ik onderwaardeerde maar die ik nu toch echt waardeer! |
|
 |
|
gezien door anneke, 34 jaar, gepost op 22/04/2010 - quotering: 1/10 -  |
|
Ik had gehoopt op een magische belevenis, maar ik moet mij jammer genoeg ook bij de anderen aansluiten: niet boeiend, niet meeslepend, alle personages lieten mij onverschillig, een zielloze en koude bedoening. Spijtig. |
|
 |
|
gezien door marCCo, 41 jaar, gepost op 05/04/2010 - quotering: 2/10 -  |
|
Ik sluit me volledig aan bij onderstaand commentaar, ook voor mij was hier niets van de naieve vertelkwaliteit van deze klassieker terug te vinden. Een holle digitale trukendoos die als attraktie in Disneyland misschien nog enkele "wow"s zou kunnen ontlokken, maar in de cinema hopeloos faalt. Maar gezien het box-office succes van deze "Alice" en "Avatar", is dit blijkbaar wat de bioscoopganger dezer dagen zoekt. Moet de echte liefhebber van authentieke auteurs- en acteurscinema toch stilaan gaan vrezen voor het eind van een tijdperk ? Afgaande op de trailers die hierbij hoorden, staan ons de komende maanden nog heel wat van dit soort non-eventen te wachten. En dat allemaal voor de luttele toegangsprijs van 11 Euro... nou,nou, dan toch maar digitale televisie overwegen ? |
|
 |
|
gezien door heidis, 31 jaar, gepost op 05/04/2010 -  |
|
Ik herinnerde me het verhaal van Alice in Wonderland niet op die manier, ik had dan ook voornamelijk de Walt Disney-versie in mijn hoofd. Ik vond deze Tim Burton-film eerst wat teleurstellend, maar in 3D wel een stuk beter. |
|
 |
|
gezien door Ven, 55 jaar, gepost op 19/03/2010 - quotering: 5/10 -  |
|
Hoog LOTR- en Shrek-gehalte, maar weinig wezenlijke vernieuwing. Het blijkt nog maar eens dat louter technische snufjes, zonder een goed, intrigerend of meeslepend verhaal, nergens toe leiden. Bovendien weten cast noch crew, ondanks de vele computereffecten en bombastische score, enige empathie bij de kijker op te wekken. Niet grappig, niet meeslepend, niet charmant… Je zit erbij en je kijkt ernaar… |
|
 |
|
gezien door ubisimpson, 31 jaar, gepost op 14/03/2010 - quotering: 10/10 -  |
|
Door omstandigheden heb ik deze film niet in 3D kunnen zien, maar ik heb sowieso kunnen genieten van deze "Alice in Wonderland". Ik vond de mix tussen acteurs van vlees en bloed en animatie erg goed uitgewerkt, het verhaal zat in mijn ogen goed en ik vond dat de hele cast prima werk afleverde. Mooie fantasiefilm die beter is meegevallen dan ik had verwacht! |
|
 |
|
gezien door Guanxi, gepost op 13/03/2010 - quotering: 5/10 -  |
|
Tja...
Vroeger was Tim Burton een geweldig cineast, nu verliest hij zich in slechte CGI en maakt hij van Alice een soort "Lord of the Rings". De 3-D animatie was ook maar zo-zo (terug naar de stop-motion, Tim!).
Depp was goed, Stephen Fry als de Cheshire Cat geweldig. Hathaway en Bonham-Carter waren niet te genieten.
Gelukkig is de Lewis Carroll magie niet kapot te krijgen. Fijn dat Disney op het einde nog eens mooi kow-towt voor de Chinezen (doet me terugdenken aan die keer dat ze hun Tibet-films inslikten toen de Chinezen dreigden Disneyland in Shanghai te blokkeren). En dat is ook een beetje het probleem van deze film: op corporate vlak allicht een business case, helaas geen ziel...
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|