| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
  |
| |
|
|
|
|
 |
|
gezien door TIBO840, 14 jaar, gepost op 16/02/2010 -  |
|
Superavond film Eindelijk nog eens een film die de moeite was om te gaan bekijken na maandenlang rommelfilms. Prettig gestoorde Holmes, schitterende Londense omgeving. Veel vaart, humor en een goed Gekozen stemmen! Robert Downey jr.. .. Meesterlijk. Meer moet dat niet zijn. Sherlock Holmes zeer goed!. Cast Robert Downey Jr, Jude Law, Mark Strong, Rachel McAdams
|
|
 |
|
gezien door TIBO840, 14 jaar, gepost op 27/01/2010 -  |
|
Superavond film
Eindelijk nog eens een film die de moeite was om te gaan bekijken na maandenlang rommelfilms.
Prettig gestoorde Holmes, schitterende Londense omgeving.
Veel vaart, humor en een goed Gekozen stemmen!
Robert Downey jr. .. Meesterlijk.
Meer moet dat niet zijn.
Sherlock Holmes zeer goed!.
Cast Robert Downey Jr, Jude Law, Mark Strong, Rachel McAdams
|
|
 |
|
gezien door Jan Vissers, 47 jaar, gepost op 25/01/2010 - quotering: 5/10 -  |
|
Deze Hollywood versie van Sherlock Holmes vindt ik niet echt geslaagd. Sherlock in deze film heeft meer weg van een rock-and-roll superster, dan van een excentrieke Britse aristocraat. Sherlock Holmes moet volgens mij op en top "British" zijn, want daar onttrekt het personage juist zijn sterkte aan. Voor mij is dit een filmproductie van 10 in een dozijn, waar de dollarbiljetten belangrijker zijn dan het artistieke. |
|
 |
|
gezien door ThEoNe, 33 jaar, gepost op 19/01/2010 - quotering: 8/10 -  |
|
Vond het een verassend aktievolle verfilming die me af en toe ook goed deed lachen.
|
|
 |
|
gezien door marCCo, 41 jaar, gepost op 18/01/2010 - quotering: 5/10 -  |
|
De legendarische Britse speurder krijgt hier een big-budget update en dat nog wel door Guy Ritchie ! Zijn typische rock 'n roll touch blijft hier nog ergens op de achtergrond aanwezig, maar aan alles is te zien dat dit absoluut het all-ages label moest krijgen. Opdracht half geslaagd, in de states is dit een absolute hit, maar een topfilm is het helaas niet. Het ziet er af en toe heel erg goed uit (de knappe fotografie en stijlvolle belichting, de halfafgewerkte Tower Bridge als decor voor de finale..) en ook de soundtrack is heel erg ok. Downey Jr is uitstekend as ever, maar het grote euvel -zoals wel vaker in Ritchie's films- is het wel heel erg rammelende en rommelige scenario dat ervoor zorgt dat je geregeld een geeuw moet onderdrukken. |
|
 |
|
gezien door ubisimpson, 30 jaar, gepost op 10/01/2010 - quotering: 8/10 -  |
|
Ik vond deze "Sherlock Holmes" vooral een goede avonturenfilm met een Sherlock Holmes zoals ik hem nog nooit eerder had gezien. Veel actie, prima acteerwerk (zowel van de hoofd-als nevenpersonages), knap denkwerk en sommige scènes zijn misschien wat over-the-top, maar de rit op deze rollercoaster is echt de moeite waard! |
|
 |
|
gezien door palawan, 50 jaar, gepost op 23/12/2009 - quotering: 9/10 -  |
|
Deze film in wereldpremière kunnen zien voor "the music for life" actie van Studio Brussel. Mooie spannende film zeergoed in beeld gebracht. Geeft een nieuwe kijk op Sherlock Holmes en Dr Watson. Londen in prachtig gefilmd. Ook werd er de nodige humor in de film verwerkt. Een absolute aanrader. |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
|