|
| |
|
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
  |
| |
|
|
|
|
 |
|
gezien door Daan Van Belle, 30 jaar, gepost op 22/02/2010 - quotering: 8/10 -  |
|
Hype van het moment? Het succes liegt er niet om. Deze film is een van de grootste kaskrakers van het moment. Waarom? Wat maakt 'Avatar' zo aantrekkelijk en is het inderdaad DE baanbrekende film van James Cameron? Eerst en vooral is Cameron op het gebied van film maken geen groentje en zijn zijn films enorme successen geweest. Maar werden ook zijn films steeds de duurste films, zoals 'Terminator 2' in 1990 en 7 jaar later 'Titanic'. Ook 'Avatar' is de duurste film ooit (op dit moment dan toch). Maar nu naar mijn mening. De film is visueel in 3D baanbrekend, maar qua verhaal 13-in-een-dozijn. Maar hoewel de film 2u45min duurt, heb ik mij nooit verveeld. Als je kans hebt om hem in 3D te zien, DOEN! Tenzij je allergisch bent aan blauwe wezens. En dan heb ik het niet over de smurfen.
Heerlijk wegdromen in een prachtige fantasywereld.
Volgende film, James (Cameron)! |
|
 |
|
gezien door winnetou, 51 jaar, gepost op 03/02/2010 - quotering: 5/10 -  |
|
Een film in 3D ? Voor mij hoeft het absoluut niet maar kom, het was eens "iets anders" en daarmee vat ik Avatar ongeveer samen. Groteske flauwekul met een klef, voorspelbaar en te lang "verhaal". Mijn partner wist de film evenwel wél te smaken. Zo zie je maar... Dus : 5 ! |
|
 |
|
gezien door TIBO840, 14 jaar, gepost op 23/01/2010 -  |
|
Het is de derde keer in mijn leven DAT ik direct terug ga kijken ... deze keer in 3D Meesleepende spannende film, onvoorstelbare fauna en flora ... 100% voor grime, speciale effecten, mimiek Zelfs, regie, muziek, foto-kwaliteit, kleuren, verbeeldingskracht ! Zelfs als je het niet 100% vind ... dan denk je Maar dat het een kinderfilm is en dan kan je niet anders dan ook 100% geven Het verhaal is natuurlijk Science fiction, maar als je de SF eruitknipt en Fauna en flora aanpast zou het Zich Bijvoorbeeld in Mexico van Nieuw Zeeland Kunnen afspelen. Het is daar ook gedeeltelijk gefilmd en James Cameron wordt Zich daar trouwens inspiratie gaan zoeken, knap hoor. Het is geen akteer-klassieker hoor en de dialogen zijn totaal onbelangrijk ... Ze zijn sterotiep maar als je gaat kijken zul je zien DAT DAT ook een verdienste heeft in deze film. AF, af, af op alle gebied. Akteurs zijn helemaal niet relevant en Broodnodig om die film te Dragen ... het gaat veel verder Werkelijk Het is het camerawerk, trucage en geluid (nog wat anders dan muziek) dat het hem doet ... zo speciaal Ik heb niks gaan opzoeken hierover maar het zou wel eens de cameraman van Kubrick Kunnen zijn, tezamen met George Lucas en Spielbergs team Genot ... opgewonden geraak je! Tof ... prachtig ... ... ongeloofelijk verbluffend vakmanschap De regie van de Bruisend van leven getuigende levende decor-elementen (IK DENK DAT ze drie van de vier tegelijk gebruiken .. dat kan nu met digetale techniques ...) is fantastiesch vandaag ga ik naar de 3D-versie |
|
 |
|
gezien door TIBO840, 14 jaar, gepost op 23/01/2010 - quotering: 10/10 -  |
|
Misschien ben ik een klein beetje bevooroordeeld Omdat ik een enorme James Cameron fan ben, maar ik vond dit echt wel een meesterwerk. Blijkbaar vindt men het verhaal zwak, ik vond het verhaal wel goed. Het concept bestaat natuurlijk al eeuwen en prei als twee druppels water op Dances with Wolves. Het bevat natuurlijk ook de boodschap DAT je niets bereikt met de door de VS Vaak toegepaste "we lossen het wel op met oorlog"-methode. Oke, een ijzersterke plot die je bvb in een rechercheur ziet krijg je niet, maar dat heeft deze film ook helemaal niet nodig. Dit is geen thriller van drama, maar een SF / avonturen-film en romantische film sterven Moet ontspanning bieden. Het gaat over een maatschappelijk thema DAT al in meerdere films is behandeld, nu in een SF-kleedje, en meer moet dat niet zijn. Juist door het mooie verhaal wordt het een ijzersterke film en geen aaneenrijging van hersenloze actiescènes Zoals in Transformers 2 van een andere Michael Bay-film van het zevende knoopsgat. De magie die je vindt in elke James Cameron film (vooral The Abyss, T2, Vreemdelingenzaken) komt ook hier weer terug en de technische hoogstandjes zijn om duimen en vingers van af te likken. Het is visueel wondermooi, je leeft mee met het verhaal en de personages en de spannende eindfinale die niet voorspelbaar is, op 5 minuten van het einde zat ik nog met 3 Mogelijke eindes in m'n hoofd. Kortom, ik vond het prachtig, heb me geen seconde verveeld, de film had van mij nog een uur langer Mogen zijn en ik ga zeker nog eens terug! Sam Worthington Sigourney Weaver Zoë Saldaña SUPER FILM AVATAR! 10/10!. |
|
 |
|
gezien door txgyor, 30 jaar, gepost op 02/01/2010 - quotering: 9/10 -  |
|
De onderliggende boodschap met betrekking tot de Vietnamoorlog, het uitroeien van de native americans en de ecologische problemen kon ik best appreciëren. Schitterende film, punt!
|
|
 |
|
gezien door Van den bosch Albert, 64 jaar, gepost op 23/12/2009 - quotering: 10/10 -  |
|
Het is de derde keer in mijn leven dat ik direct terug ga kijken … deze keer in 3D
Meesleepende spannende film, onvoorstelbare fauna en flora …
100% voor grime , speciale effecten, mimiek zelfs, regie, muziek, foto-kwaliteit, kleuren , verbeeldingskracht !
Zelfs als je het niet 100% vind … dan denk je maar dat het een kinderfilm is en dan kan je niet anders dan ook 100% geven
Het verhaal is natuurlijk Science fiction, maar als je de SF eruitknipt en Fauna en flora aanpast zou het zich bijvoorbeeld in Mexico of Nieuw zeeland kunnen afspelen.
Het is daar ook gedeeltelijk gefilmd en James Cameron is zich daar trouwens inspiratie gaan zoeken, knap hoor.
Het is geen akteer-klassieker hoor en de dialogen zijn totaal onbelangrijk … ze zijn sterotiep maar als je gaat kijken zul je zien dat ook dat een verdienste heeft in deze film.
AF, af, af op alle gebied.
Akteurs zijn helemaal niet relevant en broodnodig om die film te dragen … het gaat veel verder
Het is werkelijk het camerawerk, trucage en sound ( nog wat anders dan muziek ) dat het hem doet … zo speciaal
Ik heb niks gaan opzoeken hierover maar het zou wel eens de cameraman van Kubrick kunnen zijn, tezamen met George Lucas en Spielbergs team
Genot … opgewonden geraak je !
Tof … prachtig … verbluffend … ongeloofelijk vakmanschap
De regie van de van bruisend leven getuigende levende decor-elementen (ik denk dat ze drie of vier tegelijk gebruiken .. dat kan nu met digetale technieken … ) is fantastiesch
vandaag ga ik naar de 3D versie !
|
|
 |
|
gezien door Daan, 29 jaar, gepost op 21/12/2009 - quotering: 8/10 -  |
|
Gezien in 3D. Dit geeft echt wel een meerwaarde aan het visueel spectakel alhoewel het wel nog voor verbetering vatbaar is. De film zelf is grafisch van zeer hoog niveau. De verhaallijn echter is eerder klassiek Amerikaans - wij tegen de stoute immorele amerikaanse opportunisten. Realisme hoef je hier niet te zoeken, maar enkel en alleen voor het visueel spectakel is het al de moeite om te kijken.
10/10 voor de beelden; 7/10 voor verhaal. |
|
 |
|
gezien door ubisimpson, 30 jaar, gepost op 20/12/2009 - quotering: 9/10 -  |
|
Ik wist heel lang niet of ik deze film al dan niet in 3D zou gaan bekijken, maar door omstandigheden is het de 3D-versie geworden... en ik ben er enorm blij om! Ik kon echt mijn ogen niet geloven, maar het was dan ook mijn allereerste film in 3D... De beelden en effecten waren prachtig en ik vond ook het verhaal heel origineel. Enige minpuntje vond ik wel dat de film soms wat langdradig is, maar "Avatar" is en blijft wel de moeite waard! Voor mijn part één van de beste films van 2009! |
|
 |
|
gezien door Martens Kurt, 25 jaar, gepost op 17/12/2009 - quotering: 10/10 -  |
|
Ik heb 'm gisteren in 3D gezien, de zal zat pakvol, iedereen had hoge verwachtingen van de gimmick-brilletje en de algemene bij het verlaten van de zaal was positief. 2,5 uur door een 3dbril kijken is nog steeds niet even oogvriendelijk, maar het ing hier wel erg goed. Voor mezelf kan ik James Cameron niet genoeg bedanken. Dit is een film die het woord "Episch" echt wel waardig is. Ik ben verzot op films, maar het is lang geleden dat ik nog eens een film gezien heb die van bij de eerste frame op mijn netvlies blijft staan. Ongelofelijke effecten en een sfeer die niet te beschrijven valt. Seeing is believing! Zo ontzettend jammer dat waarschijnlijk heel veel mensen deze film links laten liggen omdat hij blauwe sci-fi mannetjes bevat... Veruit de mooiste films van 2009, daarom nog niet de beste, maar echt een verdiende 10! Hollywood doet ons weer dromen. |
|
 |
|
gezien door LDC/NEO, 54 jaar, gepost op 17/12/2009 - quotering: 7/10 -  |
|
Jim is Back...finally!!! Een nieuwe generatie cinematografische spitstechnologie...14 jaar had ze nodig om te voldoen aan de gigantische eisen van James "Titanic" Cameron. Door de perfekte combinatie van de meest vooruitstrevende speciale effecten zoals nooit geziene "motion capture", het summum qua digitaal camerawerk in fotorealistische 3D, werd dé virtueel-natte droom na 4 jaar werkelijkheid. "Avatar" was van bij zijn geboorte een visueel festijn en een pracht van een techbaby. Ergens werd deze epische vooruitgang voor de filmindustrie vergeleken met de éérste stap op de maan voor de ruitevaart. Kunnen we inkomen. Voor Cameron is dit "zijn" magische jongensdroom die in vervulling gaat na die met zijn bootjes en robotjes. In het grandioos, exotisch spektakel die de film is zie je als toeschouwer NIKS van al Cameron's toverij en dat is het grootste compliment die je Jim kan geven. Spektakulaire sf-aktie, sfeervolle kleurtjes, droomwezens allerhande en de onvermijdelijke love-story maken dit tot een smakelijke lollypop met een storyline die je kan omschrijven als een "Dances with Pocahontas in Space". Cameron is op z'n best in het laatste uur waar hij verwijst naar "Aliens", tevens een lieftallig knipoogje naar Miss Weaver. "Avatar" is een pionier, cinéma voor de komende decennia en zoveel méér. Yep, Jim is back... |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
|