|
| |
|
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
  |
| |
|
|
1
-
2
|
|
 |
|
gezien door Tijdlezer, 40 jaar, gepost op 14/02/2010 - quotering: 8/10 -  |
|
De film is best knap gemaakt, met verbluffende beelden. Ook niet echt vervelend, ondanks de lange duur. Maar ik kon mij niet echt identificeren met de blauwe avatar of zijn leefomgeving. Het leek bij momenten op computeranimatie. Het zal wel aan mij liggen zeker. |
|
 |
|
gezien door overcomes, 36 jaar, gepost op 13/02/2010 - quotering: 8/10 -  |
|
Een zeer geslaagde 3D film. Wat langdradig in het begin maar het tweede deel komt als een sneltrein op je af ! Puik werk, schitterende beelden waarbij je in je zetel gekleefd wordt ! Enig minpuntje, de filmmuziek leek als twee druppels op "Titanic". Terecht bekroont met talloze oscarnominaties ! |
|
 |
|
gezien door TIBO840, 14 jaar, gepost op 27/01/2010 -  |
|
Misschien ben ik een klein beetje bevooroordeeld Omdat ik een enorme James Cameron fan ben, maar ik vond dit echt wel een meesterwerk. Blijkbaar vindt men het verhaal zwak, ik vond het verhaal wel goed. Het concept bestaat natuurlijk al eeuwen en prei als twee druppels water op Dances with Wolves. Het bevat natuurlijk ook de boodschap DAT je niets bereikt met de door de VS Vaak toegepaste "we lossen het wel op met oorlog"-methode. Oke, een ijzersterke plot die je bvb in een rechercheur ziet krijg je niet, maar dat heeft deze film ook helemaal niet nodig. Dit is geen thriller van drama, maar een SF / avonturen-film en romantische film sterven Moet ontspanning bieden. Het gaat over een maatschappelijk thema DAT al in meerdere films is behandeld, nu in een SF-kleedje, en meer moet dat niet zijn. Juist door het mooie verhaal wordt het een ijzersterke film en geen aaneenrijging van hersenloze actiescènes Zoals in Transformers 2 van een andere Michael Bay-film van het zevende knoopsgat. De magie die je vindt in elke James Cameron film (vooral The Abyss, T2, Vreemdelingenzaken) komt ook hier weer terug en de technische hoogstandjes zijn om duimen en vingers van af te likken. Het is visueel wondermooi, je leeft mee met het verhaal en de personages en de spannende eindfinale die niet voorspelbaar is, op 5 minuten van het einde zat ik nog met 3 Mogelijke eindes in m'n hoofd. Kortom, ik vond het prachtig, heb me geen seconde verveeld, de film had van mij nog een uur langer Mogen zijn en ik ga zeker nog eens terug! Sam Worthington Sigourney Weaver Zoë Saldaña SUPER FILM AVATAR! 10/10!.
|
|
 |
|
gezien door TIBO840, 14 jaar, gepost op 03/01/2010 -  |
|
Misschien ben ik een klein beetje bevooroordeeld Omdat ik een enorme James Cameron fan ben, maar ik vond dit echt wel een meesterwerk. Blijkbaar vindt men het verhaal zwak, ik vond het verhaal wel goed. Het concept bestaat natuurlijk al eeuwen en prei als twee druppels water op Dances with Wolves. Het bevat natuurlijk ook de boodschap DAT je niets bereikt met de door de VS Vaak toegepaste "we lossen het wel op met oorlog"-methode. Oke, een ijzersterke plot die je bvb in een rechercheur ziet krijg je niet, maar dat heeft deze film ook helemaal niet nodig. Dit is geen thriller van drama, maar een SF / avonturen-film en romantische film sterven Moet ontspanning bieden. Het gaat over een maatschappelijk thema DAT al in meerdere films is behandeld, nu in een SF-kleedje, en meer moet dat niet zijn. Juist door het mooie verhaal wordt het een ijzersterke film en geen aaneenrijging van hersenloze actiescènes Zoals in Transformers 2 van een andere Michael Bay-film van het zevende knoopsgat. De magie die je vindt in elke James Cameron film (vooral The Abyss, T2, Vreemdelingenzaken) komt ook hier weer terug en de technische hoogstandjes zijn om duimen en vingers van af te likken. Het is visueel wondermooi, je leeft mee met het verhaal en de personages en de spannende eindfinale die niet voorspelbaar is, op 5 minuten van het einde zat ik nog met 3 Mogelijke eindes in m'n hoofd. Kortom, ik vond het prachtig, heb me geen seconde verveeld, de film had van mij nog een uur langer Mogen zijn en ik ga zeker nog eens terug!
Sam Worthington
Sigourney Weaver
Zoë Saldaña
SUPER FILM AVATAR! 10/10!. |
|
 |
|
gezien door txgyor, 30 jaar, gepost op 02/01/2010 - quotering: 9/10 -  |
|
De onderliggende boodschap met betrekking tot de Vietnamoorlog, het uitroeien van de native americans en de ecologische problemen kon ik best appreciëren. Schitterende film, punt! |
|
 |
|
gezien door dirklaruelle, 41 jaar, gepost op 31/12/2009 - quotering: 8/10 -  |
|
Hierbij kort en krachtig: Een hoogstandje wat betreft techniek en effecten, zeker in 3D. Of dit nu de norm moet gaan worden is maar de vraag, want algemene tendens is dan toch dat er wat minder energie, tijd (en centen?) gestoken wordt in het verhaal en acteerprestaties. Dit geldt ook voor deze film. Maar al bij al een must voor iedereen.
Dirk Laruelle |
|
 |
|
gezien door Appeltje, 14 jaar, gepost op 29/12/2009 - quotering: 8/10 -  |
|
Er zitten wel wat minpuntjes in maar over het algemeen heb ik maar 1 woord met 8 letters er voor: P-R-A-C-H-T-I-G!!! Ik ga akkoord met de mensen die zeggen dat er naar het verhaal wat minder is gekeken, maar we beelden zijn werkelijk FENOMENAAL op sommige momenten!!! Ik spreek vol lof voor deze film want ik heb verscheidene keren kippenvelmomenten gehad met de prachtige beelden! Onvoorstelbaar! Jammer dat dit een van de duurste films is, maar ik vind het visuele prachtig! Sommige dialogen zijn ook zeer mooi gemaakt, alles is goed bedacht. Het eerste deel kon wel eens een beetje saai uitlopen maar vanaf het tweede deel: perfecte beeldkwaliteit, de fauna en flora worden onvoorstelbaar mooi weergegeven! 3u lijkt veel maar vanaf het 2de deel van de film vergeet je het gewoon en is de film in 'no-time' gedaan!!! Ik heb de film in 3D kunnen bekijken, zeker mooi gemaakt voor een van de eerste films die voor 3D beschikbaar zijn om te bekijken, en het was zeker een leuke ervaring maar of het voor herhaling vatbaar blijft (met de 5 euro opslag dan voor een normaal filmticket) betwijfel ik. Zeker - ZEKER!!! - een aanrader om dit te bekijken, in 3D - maar dan zou ik zeggen als je een tamelijk geld vermogen hebt - anders naar digitaal.
Appeltje- |
|
 |
|
gezien door Jan Vissers, 47 jaar, gepost op 26/12/2009 - quotering: 3/10 -  |
|
Deze film is zééér kunstig gemaakt, maar het blijft een digitale poppenkast. De digitale "puppet masters" zullen nooit een personage van vlees en bloed kunnen neerzetten zoals bv. een Jack Nicholson of Jan Decleir. Zulke film vergelijk ik met een aquarium die heel mooi kan zijn met de mooiste vissen en de mooiste planten, maar het blijven vissen,...zonder emotie. Met deze film heeft men wel geprobeerd om een echt personage te verbinden met het digitale personage (wat tevens het thema is van deze film), maar deze oefening was volgens mij tevergeefs, omdat de slechtste acteur het nog steeds beter doet dan een digitaal emotieloos poppetje . |
|
 |
|
gezien door Stig, 33 jaar, gepost op 24/12/2009 -  |
|
Als reactie op hieronder: weeral iemand die het verhaal van Avatar slecht vond, wat ik echt niet begrijp. Wat is er nu mis aan het verhaal? Een script waar je bij moet nadenken zoals in Seven of Memento, daar is dit helemaal het soort film niet voor, dat gààt niet. Als je graag je brein wil trainen moet je naar een thriller gaan, niet naar een adventure. Die films kan je hiermee niet vergelijken (appelen <> peren). Tussen haakjes, Seven was zeer goed maar Memento vond ik rotzooi (veel te ingewikkeld zodat je er op de duur niks meer van snapt). Beide films hebben trouwens óók oscarnominaties gehad, alleen niet gewonnen.
Bovendien wil ik meegeven dat ook Slumdog Millionaire een prachtige film is die alles bevat wat een goede film moet hebben en die heeft zijn oscars dubbel en dik verdiend. Dat die gemaakt is om oscars te winnen is totaal niet waar, regisseur Danny Boyle had al meerdere prachtige films op zijn naam staan (Trainspotting, 28 Days Later, Sunshine), maar had met zijn films nog nooit een oscar gewonnen.
Maar om terug te komen op Avatar, als je vindt dat deze film geen sfeer en verhaal bevat, dan heb je volgens mij liggen slapen. De film was in zijn geheel meeslepend en fantastisch. Een mooi verhaal dat je ontroert, doet lachen en weet te raken, is zoveel meer waard dan een film waarin men denkt het warm water uitgevonden te hebben door een zo ingewikkeld mogelijk scenario te schrijven maar uiteindelijk verdwaalt in zijn eigen troep (= Memento). |
|
 |
|
gezien door FuriousBaco, 22 jaar, gepost op 24/12/2009 - quotering: 6/10 -  |
|
Door de hele hype rond deze film, keek ik er naar uit om eindelijk deze film te kunnen zien. Bijna alle reviews waren zeer positief over deze film. Veel mensen noemen het de beste film van de laatste jaren en een serieuze stap vooruit.
Ik ben het eens dat de 3d in deze film prachtig was, de omgevingen en effecten waren zeer mooi. Alleen is het spijtig dat ze blijkbaar alleen maar aan de CGI hebben gedacht. Want qua verhaal stelt het totaal niets voor.
Ik zou het dus zeer spijtig vinden als Avatar de nieuwe standaard wordt.
Want de goeie oude tijd, toen verhaal nog belangrijk was, begin ik steeds meer en meer te missen.
Films zoals Seven, The Game, Memento, ... vond ik allemaal prachtig!
Er zat sfeer in, een goed verhaal, goede dialogen, ...
Dit ontbreekt tegenwoordig in films zoals deze.
Tegenwoordig zie je ofwel puur CGI films, ofwel moraal films.
Deze film had het allebei!
Ik ben dus een serieuze tegenstander van Films als Crash, Slumdog Millionaire, Crossing over, ... . En nu dus ook avatar.
Zo films worden in mijn ogen alleen gemaakt om zoveel mogelijk geld en kans op een oscar te behalen.
Het verhaal is zeer kinderachtig en deed mij denken aan een disney film.
James Cameron heeft mij zwaar teleurgesteld.
Zeker als je erbij nadenkt hoeveel zo'n film heeft gekost!
Conclusie: Het was één van de mooitste films allertijden! maar dan wel alleen visueel! Hij verdient dus duidelijk een oscar voor special effects, maar meer ook niet. Laten we hopen dat ze binnenkort ook nog een fatsoenlijk plot toevoegen aan deze nieuwe manier van films maken.
Een wel verdiende 6/10 |
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|