Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

Les Barons

La fiche du film L'avis de la critique Media L'avis des utilisateurs Les horaires en salles

Een film van Nabil Ben Yadir met Nader Boussandel, Mourade Zeguendi, Monir Ait Hamou, Julien Courbey, Jan Decleir, Fellag, Edouard Baer

Aantal berichten: 5 - 5 stemmen - Gemiddelde: 78%  Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

gezien door johan, 53 jaar, gepost op 24/02/2010 - quotering: 3/10 -
film van een debuterende regisseur die teveel in zijn eerste film wil proppen. de film heeft twee grappige uitgangspunten (de gemeenschappelijk auto en 'onze voetstappen zijn geteld), maar dat is wat weinig om een film aan op te hangen. dus passeren zowat alle mogelijke vooroordelen de revue, en worden al of niet bevestigd. de humoristisch realistische stijl van in het begin wordt niet volgehouden, en slaat met enkele rake klappen (letterlijk) zeer brutaal (en m.i. ongeloofwaardig) om, waarna nog een hoofdpersonage via een accident (ongeloofwaardig) "verdwijnt" (de klassieke truk om een film te eindigen), om dan ergens verheven in de hemel te verschijnen. Wat wou wou de regisseur nu eigenlijk zeggen?? persoonlijk heb ik een hekel aan dit soort films die alle kanten opgaan. Deze film mist voldoende lijn en inhoud om het twee uur vol te houden.
gezien door Mooch, 29 jaar, gepost op 23/12/2009 - quotering: 9/10 -
Knappe film. Enkel hééél erg jammer dat hij op zou weinig andere plekken in Vlaanderen wordt vertoond. Jammer!
gezien door 2stepxix, 36 jaar, gepost op 10/12/2009 - quotering: 8/10 -
Goede film. Een deel van onze gemeenschap die normaal gezien in de media verzwegen of in een slecht daglicht staat, komt nu eens op een meer positieve manier aan bod: daar ook willen mensen vooruitgang. En het onderwerp is op een komische wijze gebracht. Voor de liefhebbers: Oostende komt in één scène voor, zonder dat Oostende vernoemd wordt. Aan u om te zoeken welk deel van Oostende.
gezien door JefkeS, 66 jaar, gepost op 05/12/2009 - quotering: 10/10 -
Héél goed. Het is geen perfecte film, maar wél een film die ik absoluut wou zien. Ik woon al heel lang in Brussel. Hier zijn zoveel verschillende gemeenschappen en we leven allemaal naast elkaar maar niet met elkaar. En hier is dan, eindelijk, een film vanuit één van de grootste gemeenschappen hier, de Marokkaanse. Er zitten dan ook veel Marokkanen in de zaal, en geloof het of niet, maar dat is de eerste keer in tientallen jaren dat ik dat zie - dat alleen al is een bewijs van hoe bepaalde groepen hier totaal niet deelnemen aan het 'normale' (culturele/algemene) leven. Deze film gaat over NU, over de stad, dit land en dit leven. En daarom is het een belangrijke film. Het is voor mij ook het eerste positieve signaal vanuit de Marokkaanse gemeenschap. Heel belangrijk dus. De film zelf is bovendien goed. De hoofdacteur heeft een probleem en je bent mee met hem. De acteur zelf is bovendien goed; Malika is hééérlijk en hun love story ontroerend en goed aangebracht (de scène waarbij ze allebei willen betalen!). De film is niet zo grappig als ik verwacht had; hij is wel én grappig én ontroerend én tragisch. Goeie film dus; het pakte mij. Misschien ga ik nog eens terugkijken op een vrijdag- of zaterdagavond (ik heb hem 's namiddags gezien), want dan zit de zaal vol en komen er veel reacties.
gezien door ajens1, 35 jaar, gepost op 08/11/2009 - quotering: 9/10 -
Heel grappig en wervelende beelden, zelfrelativerende maroc-belgen in Molenbeek, low-budget film en debuut van talent. Aanstekelijke humor maar ook scherpe kritiek naar de eigen leefwereld van Les Barons. Fantastisch om het eigen Brussel als filmdecor te zien. Doe zo voort!

Film - Recensies - Media - Forum - Vertoningen 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2009 Ipm sa - Contact