Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

2012

La fiche du film L'avis de la critique Media L'avis des utilisateurs

Een film van Roland Emmerich met John Cusack, Chiwetel Ejiofor, Amanda Peet, Woody Harrelson, Thandie Newton, Danny Glover, Morgan Lily

Aantal berichten: 9 - 11 stemmen - Gemiddelde: 57%  Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

gezien door Jan Vissers, 47 jaar, gepost op 25/11/2009 - quotering: 1/10 -
Heel veel indrukwekkende beelden die uit de digitale mouw geschud worden, maar eigenlijk is het ongewild een satire op het genre. De helden en de heldinnen van de film slagen er steeds wonderwel in om te onstsnappen aan het onheil. Of het nu instortende gebouwen zijn, vallende auto's, openscheurende bodem, het wassende water,....noem maar op. Als dit een paar keer gebeurt in een film, dan zeg je ok, het is spectakel, en neemt deze onwaarschijnlijkheden er graag bij. Maar als ze zich om de 5 minuten redden uit een hachelijke stuatie, dan wordt het belachelijk. Van de films "Independence Day" en de "Day after tomorow" heb ik genoten, maar deze film is te belachelijk voor woorden. Verhaallijnen worden niet volledig getoond, zodat de kijker op zijn honger blijft zitten en de toeschower krijgt in de plaats een lawine van beelden over zich heen gestort waar hij geen blijf mee weet. Ook de rol van Danny Glover in de rol van Amerikaanse president is ronduit belachelijk, omdat hij een weifelend personage neerzet, dat eerder thuishoort in een dwaze komedie dan in een rampenfilm.
gezien door Favourites, 44 jaar, gepost op 25/11/2009 - quotering: 7/10 -
"De wereld ging nooit zo mooi onder als in 2012" schrijft iemand hier, en gelijk heeft hij. Schitterend joy ride van special effects. Over de rest van de film zullen we maar zwijgen. Soms denk je: 'dit kunnen ze nu niet menen' - zoveel emo-troep dat het lijkt alsof je gedwongen wordt een kilo suikerspinnen op te eten. Vooral naar het einde toe ontspoort het scenario hopeloos. Erg erg jammer, en onbegrijpelijk dat de makers van deze film ons als toeschouwer zo onderschatten.
gezien door Brandsmaster, 50 jaar, gepost op 24/11/2009 - quotering: 7/10 -
Tot de pauze en even erna was ik erg geboeid door vooral het visuele spektakel dat geboden werd. Ook het verhaal was tot dan toe nog wel te pruimen. Echter, in het laatste uur ontaard de film in een clichématig "Wie gaat er nu weer dood" verhaaltje. Heel jammer. Let wel. Al met al geen slechte film maar het scenario had doordachter kunnen zijn en het einde wellicht minder voorspelbaar.
gezien door markie, 33 jaar, gepost op 16/11/2009 - quotering: 4/10 -
Goede special effects and thats it ! In zijn vorige films vond ik het sfeerke ook lekker , maar hier was dat niet zo ... Vooral allemaal dat zielloos en leeg commerciel gebrabbel ergerde mateloos ... sorry !
gezien door mergelboy, 38 jaar, gepost op 16/11/2009 - quotering: 7/10 -
Een zoveelste film over het einde van de wereld zoals er de voorbije jaren wel meer waren! Ondanks de vrij goede kritieken begaf ik mij zonder al te veel enthousiasme richting zaal. Maar wat ik gedurende meer dan 2 uur voorgeschoteld kreeg, was redelijk indrukwekkend. Dan heb ik het uiteraard over de special effects. De manier waarop de natuurrampen worden weergegeven ogen overdonderend. Het verhaal daarentegen is flauw en voorspelbaar en sommige scenes bij de haren getrokken, maar dat is wel vaker het geval met zulke blockbusters. Hier draait het om het spektakel, en dat is top! Dit is wat mij betreft geen film die nog lang zal in het geheugen gegrift blijven, maar qua entertainment best te smaken. En wees gerust, na 21 december 2012 zal de wereld nog bestaan!
gezien door ubisimpson, 30 jaar, gepost op 14/11/2009 - quotering: 9/10 -
Ik vond deze film al bij al indrukwekkend. Eerlijk gezegd voorspelde de trailer qua special effects al veel goeds en aangezien we te maken hebben met de regisseur van "The day after tomorrow " en "Independence day" beloofde deze "2012" een spectaculaire prent teworden. En dat was het voor mij ook. Ik heb prachtige beelden gezien en ik geef toe dat sommige scènes idd wel over the top gingen en dat het verhaal niet altijd even logisch is, maar qua rampenfilm kan dit (althans voor mijn part) echt wel tellen...
gezien door Filmliefhebber, 31 jaar, gepost op 12/11/2009 - quotering: 7/10 -
Mss wel Emmerich beste rampenfilm tot nu toe. De brave man blijft de gekende rampenclichés in ons strot duwen maar ondertussen heeft het verhaal dit keer wel een paar schuchtere pogingen om venijnige haakjes aan het verhaal vast te hechten. John Cusack is talentvol genoeg om van zijn kartonnen personage toch iets meer te maken. De eerste rampenfilm die echt een apocalyptisch gevoel geeft en dat vind ik het strafste van deze film. Brainloos rampentoerisme :)
gezien door marCCo, 41 jaar, gepost op 12/11/2009 - quotering: 6/10 -
Emmerich is na "The day after tomorrow" en "Independance day" reeds aan zijn derde end-of-days film toe. Net als bij de twee vorige blijft ook dit -ondanks zijn lange speelduur- een behoorlijk entertainend spektakel, tjokvol indrukwekkende special-effects, een kransje goeie acteurs in karikaturale rollen en een soundtrack met de subtiliteit van een drilboor. En ja, natuurlijk zit dit vol ongerijmdheden, krijg je af en toe een vijftv-waardige protie emo-troep voorgeschoteld, maar daar gaat het hier niet om : de wereld verging nooit mooier dan in "2012" ! Sit back and enjoy the ride !
gezien door Syro, 21 jaar, gepost op 12/11/2009 - quotering: 2/10 -
Ik dacht big hollywood production, even filmpje meepikken waar ik niet te veel bij moet nadenken en kan relaxen. Maar ik ben echt geïriteerd de filmzaal uitgestapt na het bekijken van deze "2012". Je verwacht wel dat het overdreven gaat zijn en dat er zaken gaan in voorkomen die niet kunnen. Maar het geluk, en de "op het nippertje gered" scene's zijn er echt te veel aan, heel de film lang. Dit natuurlijk nog aangevuld met de romantiek op de verkeerde moment scene's maakt het er niet beter op. Als je zin hebt in veel actie en mooie special effects, kijk dan tot aan de pauze en ga dan naar huis.

Film - Recensies - Media - Forum 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2009 Ipm sa - Contact