|
1
-
2
|
|
 |
|
gezien door danny15, 49 jaar, gepost op 26/03/2007 - quotering: 8/10 -  |
|
toch een genietbaar filmpje vind ik, een redelijk goed verhaal,op zijn vlaams,enkele goed acteerprestaties en zodoende geef ik een 8 |
|
 |
|
gezien door maartenvm, 23 jaar, gepost op 20/01/2007 - quotering: 5/10 -  |
|
Voor een Belgische film best wel te doen maar een beetje windkracht 10 nadoen vind ik wel flauw (en saai). Ik heb liever dat een film me nog kan verrassen. Ook leek het einde lang te duren toen moest plots nog de bemanning van het schip gevonden worden terwijl de film naar zijn einde leek te geen. Naar een vervolg zou ik zeker nooit gaan kijken want ik heb er nu al mijn buik van vol. |
|
 |
|
gezien door klavendel, 66 jaar, gepost op 02/11/2006 - quotering: 1/10 -  |
|
Verloren (Vlaams ? ook subsidies ?) geld.
Vervelende film. Het bekijken niet waard, tijdverspilling dus zelfs voor iemand met veel vrije tijd. |
|
 |
|
gezien door ubisimpson, 30 jaar, gepost op 25/10/2006 - quotering: 8/10 -  |
|
Ik vond "Windkracht 10" al bij al gezien een goede film. Het is wel zo dat de prent helemaal in een andere sfeer baadt dan de serie, maar laat je hierdoor vooral niet afschrikken. Naast enkele oude bekenden (Koen De Bouw, Warre Borgmans,...)doen ook de nieuwkomers (Kevin Janssens, Veerle Baetens,...) het wel goed. Daarnaast is het verhaal een goede mix van actie, humor, drama en romantiek. En misschien is het einde een beetje overdreven, maar anderzijds kan het toch eens deugd doen om in de cinema de realiteit even aan de kant te zetten :) Ik heb toch alvast veel plezier gehad aan deze film. |
|
 |
|
gezien door Wouter van Hout, 33 jaar, gepost op 24/10/2006 - quotering: 1/10 -  |
|
slappe film, op sommige actiemomenten na echt niets te beleven. Zwak acteerwerk ook van de loenzende nieuwkomer kevin Janssens, eindelijk een vlaams Tom cruise, nu mogen we echt gelukkig zijn!!! Ook veerle baetens stelt teleur, ze is mooi ja, maar verder is het niks.
het scenario daar gaan we het echt niet over hebben, wat een mislukking!! 1 op 10 en dat is omdat je de nul niet kan selecteren op deze site. |
|
 |
|
gezien door siriwiri, 18 jaar, gepost op 22/10/2006 - quotering: 8/10 -  |
|
Goede Belgische productie, mooie acteerprestaties, mooi filmwerk, ... Alleen spijtig dat je op voorhand al kan voorspellen dat de film goed zal aflopen. Het is niet de beste film van de laatste tijd, maar zeker ook niet de slechtste. In deze film zijn ook duidelijk een aantal nieuwe filmacteurs aan bod gekomen, die van mij nog wel vaker op het witte doek mogen komen. Ik ben fan, maar niet helemaal overtuigd. |
|
 |
|
gezien door dravg, 36 jaar, gepost op 19/10/2006 - quotering: 8/10 -  |
|
Prachtige Belgische film! |
|
 |
|
gezien door marCCo, 41 jaar, gepost op 16/10/2006 - quotering: 5/10 -  |
|
Hier valt nogal wat op aan te merken : het verhaal heeft iemand op zolder gevonden in de doos waarop met een grote "d" Drama geschreven stond..., dit idee(tje) werd dan in scenariovorm gegoten door een -zich verdienstelijk van hun taak kwijtende- groep derde-middelbaar scholieren, wat resolteert in heerlijke kitsch-dialogen die binnen een paar jaar gegarandeerd voor grote hilariteit zullen zorgen in één of ander archiefprogrammaatje. Iemand vond het blijkbaar ook een waanzinnig briljante inval om alles door een vaalgroenige filter te fotograferen (bad trip?) als U er de meerwaarde van inziet, by all means let me know! Edoch, in de eindafrekening, zo slecht is dit helemaal niet! En da's de verdienste van in de eerste plaats regisseur Herbots, die er goed de vaart in houd én vooral van een goeie cast met op kop Kevin Janssens (straks ook te zien in de nieuwe film van Guido Hendrickx) en Veerle Baetens. |
|
 |
|
gezien door Hanne, 25 jaar, gepost op 15/10/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Knap werk! Chapeau!!! Heb echt wel genoten van de film en van de aanwezigheid van de acteurs achteraf in Utopolis Turnhout!!! |
|
 |
|
gezien door tomasz, 40 jaar, gepost op 15/10/2006 - quotering: 3/10 -  |
|
Mooie foto van Jelle Cleymans die op z'n bakkes heeft gekregen !
Maar dat is gelijk de zwakte van de film; je kan er moeilijk naast kloppen !
|
|