| |
Een film
van Ken Loach, Claude Lelouch, Danis Tanovic, Sean Penn, Youssef Chahine, Amos Gitaï, Alejandro González Iñárritu, Shohei Imamura, Samira Makhmalbaf, Mira Nair, Idrissa Ouédraogo
|
|
 |
|
|
|
| |
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
  |
| |
|
|
|
|
 |
|
gezien door Manu Vanhaverbeke, gepost op 01/01/2006 - quotering: 10/10 -  |
|
Ik wil niet mee focussen op het politieke aspect van deze film. Het is het zelfs niet waard om ons het hoofd over te breken over het feit of deze film politiek geïnspireerd is of niet. Alles is immers politiek en propaganda, Mister Bush. In de eerste plaats al jouw doorzichtige stuntelige verschijning. Of dacht u dat we dat niet hadden doorzien? Je bent dus de laatste om ons daarover te berispen. Ik wil deze film wel beschouwen als een verzameling van 11 pareltjes. De aaneenschakeling tot een geheel van deze 11 kortfilms maakt van de verzameling meer dan een verzameling. Het maakt het eerder tot een prachtige, van schittering twinkelende halssnoer van. Misschien gaat zelfs het niet uitbrengen in Amerika van dit kunstwerk niet over politiek of propaganda, maar over zicht (of net om absolute afwezigheid) op kunst. In dit licht is het dan misschien wel te begrijpen dat ze ginds Michael Moore verkiezen boven dit soort fijnzinniger kijk op 11 september 2001. Het gaat dus over lompheid (en hiermee heb ik het absoluut niet over bvb. Moore, wel integendeel) en niet over gevoel in Amerika. Jammer dat het in Europa ook maar een mager beestje is, de publiciteit en de opkomst voor deze film. |
|
 |
|
gezien door Swami, gepost op 12/09/2002 - quotering: 10/10 -  |
|
Als je Ken Loach een beetje kent kàn dit geen propagandafilm zijn !!! |
|
 |
|
gezien door Iris Ronie, gepost op 08/09/2002 - quotering: 10/10 -  |
|
deze film een propagandafilm? op de bbc (08/09) valt te lezen dat de film op het festival van venetië ruzie onder het publiek opriep. de film is een controverse en zij bevat de visies van elf verschillende nationaliteiten, dit had men al kunnen afleiden door de moeite te nemen de beschrijving van de film te lezen. verder is het verre van zeker dat er zelfs amerikaanse verdelers zullen worden gevonden, terwijl de film op 11/09 in europa in premiëre zal gaan. een aanrader denk ik! |
|
 |
|
gezien door q, gepost op 05/08/2002 - quotering: 10/10 -  |
|
asdas |
|
|
|
|
|
 |