Login Inschrijven
Paswoord Opslaan 
Home Films Programma Bonus Forums Agenda Services  
De mening van de bezoekers Open forum Gebruiksvoorwaarden   fr

The Magdalene Sisters

La fiche du film Media L'avis des utilisateurs

Een film van Peter Mullan met Geraldine McEwan, Anne-Marie Duff, Nora-Jane Noone, Eileen Walsh, Dorothy Duffy, Mary Murray, Britta Smith

Aantal berichten: 15 - 15 stemmen - Gemiddelde: 80%  Geef uw mening over deze film  -  Zich inschrijven

1  -  2
gezien door danny15, 49 jaar, gepost op 29/01/2007 - quotering: 10/10 -
prachtig en ongelooflijk sterk drama.een dikke 10 waard!!
gezien door MD, gepost op 07/04/2006 - quotering: 10/10 -
schitterend! ik vind dat niemand hier minder dan 10/10 voor mag geven!
gezien door Filmliefhebber, 31 jaar, gepost op 09/03/2004 - quotering: 8/10 -
Boeiende film met uitstekende acteerprestaties maar met een totaal verkeerd einde. In plaats van een louter ontluisterende blik op zulke instellingen, draait de film uit op een ' 2 meisjes verzetten en overleven een systeem' versie waarbij uiteindelijk alles goedkomt. Daardoor zadelt de film u op met een valselijk positief gevoel. De film zou meer impact gehad hebben, mocht de regisseur vanuit een ander gezichtspunt het verhaal benaderd hebben (bv. vanuit het standpunt van het meisje dat uiteindelijk in een gesticht belandde). Goed, maar er zat overduidelijk veel meer in.
gezien door Gerrit De Feyter, gepost op 01/07/2003 - quotering: 10/10 -
1 van de beste films ooit, een vaste waarde in mijn top-5. Deze film heb ik 2 keer gaan bekijken op 1 week tijd, en ik beklaag het me geenszins. Na deze film te hebben gezien ga je echt walgen van de praktijken van de kerk. Ik begrijp nu heel goed waarom sommige christenen de kerk de rug toekeren. Wat hier vertoond werd is allemaal waargebeurd, en een schande voor een modern land als Ierland. Zeer knap verfilmd door Mullan.
gezien door marCCo, 41 jaar, gepost op 14/06/2003 - quotering: 6/10 -
zeer aangrijpend verhaal omgetoverd tot een middelmatige film, alle respect voor de acteur Peter Mullan, maar als regisseur schiet hij hier toch duidelijk te kort, jammer.
gezien door Sven Vervaert, gepost op 12/05/2003 - quotering: 8/10 -
Wat een begin. Perfect in beeld gebracht (flashbacks)...en alsje nu eensmaals voor het iers, highlands etc bent ga deze dan gewoon zien... echt ! grote fanta en m&m's en je hebt een leuke avond
gezien door Frederik Descamps, gepost op 31/03/2003 - quotering: 10/10 -
ik heb daar weinig over te zeggen. gewoon goed
gezien door flamenca, 28 jaar, gepost op 27/03/2003 - quotering: 6/10 -
Heel sterk verhaal, maar net iets té zwart-wit in beeld gebracht. Wel heel aangrijpend.
gezien door kenny, gepost op 07/03/2003 - quotering: 6/10 -
De terreur in de Ierse Magdalene-kloosters is een zeer pijnlijk historisch gegeven dat al te lang verborgen is gebleven in de duistere kelders van de katholieke kerk. Dat Peter Mullan een poging waagde om deze gruwelijke en vernederende feiten aan het licht te brengen, verdient een pluim. Van het resultaat, de film die hij erover maakte, gaat dat niet helemaal op. Enkel de openingsscène stijgt uit boven de middelmaat en verdient een bijzondere vermelding. Waar Mullan in tekortschiet, is het verhaal en de manier waarop hij het vertelt. Hij hangt een nogal eenduidig en ongenuanceerd beeld op van de feiten; zijn waarheid is te zwart-wit. De regie mist subtiliteit en diepgang: de camera registreert, maar 'toont' te weinig. De actrices leveren goed werk af en redden de film gedeeltelijk, maar met dit gegeven kon een betere film gemaakt worden. De documentaire waarop deze film gebaseerd is ('Sex in a Cold Climate')vond ik geloofwaardiger en aangrijpender.
gezien door Peter Boonen, gepost op 06/03/2003 - quotering: 8/10 -
weer wordt eens aangetoond dat al dat gelovig gedoe voor niks staat, en nog slapen de mensen, de film heeft mij toch weer eens wakker gemaakt, want ik was het bijna al vergeten, hoe egoïstisch en hatelijk de wereld is. uitstekend gefilmd en geacteerd van de vrouwen

Volgende pagina > Einde >> 

Film - Media - Forum 

Alle bioscoopzalen in België en Luxemburg

Gebruiksvoorwaarden - ©1996-2009 Ipm sa - Contact