7.6/10 3 Ratings - 3 Recensies

Uren

Geen voorstellingen in de geselecteerde regio. Kies een andere regio.

Mening van de communityvan de film Total recall (1990)

U moet ingelogd zijn om een recensie te kunnen toevoegen Maak een account aan
  • 1
gepubliceerd op 2 januari 2014
Verhoeven's '90s space opera blijft een visueel spektakel en hét prototype van een bid budget uit die periode. Want vergis je niet: dit kan nu zó nooit meer gemaakt worden. Het geweld en de (nou ja) expliciete sexuele inhoud wordt uit de huidige blockbusters geweerd om iédereen met popcorn in de stoeltjes te krijgen. Daar heeft Verhoeven altijd lak aan gehad. Sharon Stone als de leugenachtige stoeipoes van dienst (echt, allez?), Michael Ironside als de bad guy (serieus?) en Ahnuld als de gespierde held(hm,yep) doen wat men van ze verwacht. Benieuwd wat een flauw gestyleerd afkooksel die remake gaat zijn.

gepubliceerd op 8 december 2012
Naar aanleiding van de remake, die ik na deze versie ga kijken, deze eens opnieuw bekeken. Het blijft een steengoede film hoewel de special effects hopeloos gedateerd zijn 22 jaar na het verschijnen van de prent. Commentaar 2010: Prima film van Paul Verhoeven met een uitstekende Arnold Schwarzenegger, een prima Rachel Ticotin en Michael Ironside en de alweer verleidelijke Sharon Stone. De film kan nu misschien wat gedateerd lijken maar toch blijft het een prima verhaal (getuige de op stapel staande remake). Ook de make-up verdiend een speciale vermelding, prima gedaan hoe sommige mutanten er uit zien. Het was bij me een hele tijd geleden dat ik de film nog eens had gezien, en ik heb er wederom veel plezier aan beleefd. Een aanrader voor de SF-fans.

gepubliceerd op 31 oktober 2007
Was heel lang geleden dat ik deze Verhoeven-productie nog eens bekeken had. Ook na al die jaren blijft Total Recall een uitstekende sf-prent. De speciale effecten blijven de tand des tijds goed trotseren en de actiescènes en geweld zijn lekker over-the-top :) Behoort tot de beste films met Schwarzenegger.
  • 1

Delen