Laatste recensies Rss

gepubliceerd op 25 oktober 2014  over Brokeback Mountain
De film is me dit keer iets beter bevallen dan de eerste maal. Maar wellicht is de hoofdreden daarvan dat Heath Ledger ondertussen is overleden en je echt wel gaat letten op het ongelooflijke talent dat de man had. Commentaar 2007: Deze film viel me eerlijk gezegd wat tegen. Hoewel het verhaal taboes doorbreekt, zeker in het preutse Amerika, is de film veel te langdradig en bij momenten zeer saai. Het boek is amper 90 bladzijden (zat bij deze DVD in een HUMO uitgave) en daar dan een 2 uur durende film van maken moet wel gepaard gaan met dooie momenten. Wat wel zeer mooi is aan deze film zijn de prachtige shot op de nog mooiere locaties. Maar dat deze film daarvoor 3 Oscars heeft gekregen, dat zou me verwonderen, ik vind dat wel wat overdreven, dat jaar waren er betere filmen.

gepubliceerd op 25 oktober 2014  over De witte
Voor zijn tijd wel een mooie film, al zal hij nu wel niet iedereen meer aanspreken. Ook de kopij die ik heb gezien was van zeer goede kwaliteit, en dus zeer genietbaar om naar te kijken. Het is eens leuk zulke historische films te kunnen bekijken nu, de film is ook grappig soms.. Het boek is echter beter en ook de film uit 1980 is een stuk beter. Maar zoals ik reeds zei, leuk is het wel voor een keer.

gepubliceerd op 24 oktober 2014  over The Messengers
Aan mijn eerste mening over deze film ga ik niets wijzigen. Ondertussen weten we allemaal dat Kirsten Stewart wel meer in haar mars heeft dan wat ze hier toont, al is dat ook lang niet slecht. Commentaar 2007: Had van deze film veel meer verwacht. Ik had het gevoel na het bekijken van deze film dat ik alles al een keer had gezien. Vooral de scènes die sterk lijken op de klassieker van Hitchcock 'The Birds'. En waar de titel op slaat.. dat is me nog een groter raadsel. 2,5 voor de enkele schrikeffecten en het goede en passende geluid.

gepubliceerd op 24 oktober 2014  over Sabotage
Redelijk goede actiefilm. Wel hele bloederig, op de gruwel af.... gevoelige zielen zijn gewaarschuwd. Arnold Schwarzenegger is in tamelijk goede doen, maar de man wordt nu wel duidelijk een beetje té oud voor actieprenten. Al is de actie in deze prent voor hem wat beperkter dan we van hem gewend zijn, en denk dat dat in de toekomst wel zo zal blijven. Kortom: redelijk goed, maar bloederig !!

gepubliceerd op 24 oktober 2014  over The Loft
Tja, wat moeten we hier nu eigenlijk mee? Iedereen heeft dit al eens gezien en in een betere versie! "The Loft" is gladder en vlakker dan zijn vlaamse origineel en uiteraard is ook de verrassing in het verhaal er niet bij. Niet dat het een slechte film is, verre van, maar van dit soort thrillertjes worden er in Hollywood dozijnen per jaar gemaakt en helaas springt deze er, mede te wijten aan zeer flauw acteerwerk (enkel Schoenaerts is goed), niet echt boven uit. Van looy had voor zijn Hollywood-visitekaartje toch beter een origineel scenario verfilmd.

De actiefste users van het moment

80 recensies
22 recensies