Laatste recensies Rss

gepubliceerd op 31 oktober 2014  over The Motorcycle Diaries
Het is reeds de derde maal dat ik de film nu bekijk (eerst gehuurd, dan aangekocht (maakte deel uit van de Boek + Film serie uit HUMO) en dan nu opnieuw bekeken), maar hoe meer ik hem bekijk des te slechter ik hem vind. Totaal niets voor mij, de locaties blijven mooi, maar de film is op zich zo saai dat ik mijn score alsnog verlaag. Commentaar 2007: Deze film sprak me totaal niet aan. Hoewel dit is gebaseerd op ware feiten is het verhaal zeer saai, maar dat is natuurlijk niet op de rug van de regisseur te schrijven, een bestaand saai verhaal kan je al moeilijk boeiend gaan maken zonder de waarheid oneer aan te doen. Wat ik wel mooi vond aan deze prent zijn de locaties, die bijzonder mooi in beeld zijn gebracht, vandaar toch nog 2,5 sterren.

gepubliceerd op 31 oktober 2014  over Fury
Mooi in beeld gebracht en ondersteund door een geweldige soundtrack volgt "Fury" braafjes het vertrouwde pad van eerdere "tankfilms". Pitt, Pena en Labeouf, toch drie voortreffelijke acteurs vallen vrij tegen en worden van het scherm gespeeld door jonge hond Logan Lerman die op zijn eentje de prijs van je toegangsticket waard is. Van David Ayer had ik toch net dat ietsje meer verwacht.

gepubliceerd op 31 oktober 2014  over The Postman Always Rings Twice (1946)
Goede film is dit wel, met puike vertolkingen. Misschien nodigt deze film wel uit om de remake eens te bekijken.

gepubliceerd op 30 oktober 2014  over Days of Thunder
Opnieuw bekeken, en blijf erbij, het scenario had beter gekund. Commentaar 2012: Deze film, waarin Cruise en Kidman elkaar leerden kennen nota bene, geeft wel goed de sfeer weer van het NASCAR-racen in de VS. Maar het verhaal is toch een beetje zwak en ik vind de romantische verhaallijn, tussen Cruise en Kidman uiteraard, er teveel aan. Wat meer aandacht voor het racen had de film beter gemaakt.

gepubliceerd op 30 oktober 2014  over Citizen Kane
Dit zou, volgens sommigen dan, een van de betere films zijn ooit gemaakt. Wel niet voor mij dan. Ik heb me, ondanks dat ik Orson Welles wel een goed acteur vind, met deze prent stierlijk verveeld.

De actiefste users van het moment