Laatste recensies Rss

gepubliceerd op 23 april 2014  over Stealth
Ondertussen is de film al bijna 10 jaar oud en hebben we ondertussen van vooral Jamie Foxx al beter dingen gezien. Dus zo fantastisch als ik de film eerder vond is hij niet meer. Maar toch nog een goede actiefilm. Commentaar 2006: Fantastische film is dit. Doet me denken aan de, ook goede, films 'Top Gun' en 'Firefox'. Veel actie, knappe plot. Prachtige locaties en grandioos werk van de special effects crew. En het is weer eens een andere Jamie Foxx die we hier zien, na zijn komedie- en biografie (muziek)-film. Jessica Biel is zoals steeds even prachtig en van, de voor mij onbekende, Josh Lucas ben ik aangenaam verrast. Een prachtige film dus voor wie van kunst- en vliegwerk houd.

gepubliceerd op 23 april 2014  over Revolution
Al Pacino en Donald Sutherland in één film, dat kan niet slecht zijn toch ? Maar neen hoor, dit is een grote teleurstelling, het slechtste wat ik van beide heren ooit heb gezien. Sutherland komt amper in beeld en je merkt ook duidelijk dat dit niet Pacino's genre is. Neen, geen goede film dit :(

gepubliceerd op 22 april 2014  over Did You Hear About the Morgans?
Nog maar eens een romcom met Hugh Grant. En hij wordt er niet beter op met de jaren. Het nog vrij originele uitgangspunt (koppel staat op scheiden, ziet een moord, moet samen onderduiken) wordt door de overacting van S.J.Parker en de underacting van Grant al op losse schroeven geplaatst. Laat het script dan ook nog eens alle clichés van rural USA versterken: die mensen rijden enkel met paarden of pick ups, zwieren dag en nacht met hun geweer, er wonen soms beren in je tuin, en rodeo is het hoogtepunt van het jaar. Zonde, want dit zou beter gekund hebben, met wat meer lef en originaliteit.

gepubliceerd op 21 april 2014  over Captain America: The Winter Soldier
Lang getwijfeld of ik deze al dan niet zou gaan zien, maar uiteindelijk toch overstag gegaan. Geen goeie beslissing. Ondanks een paar puike actiescenes is dit geen al te beste marvel geworden. Chris Evans is te zoutloos als de Captain en dat geldt eigenlijk ook voor de -op papier excellente- sidekicks. Het duurt ook eindeloos lang voor "Winter Soldier" op gang komt en eens het zover is, wordt het tempo nog een paar keer gedrukt door oeverloos gezwam. Ik zet mijn geld alvast in op de nieuwe X-Men...

gepubliceerd op 20 april 2014  over Mandela: Long Walk to Freedom
Als ze goed zijn gemaakt, zoals deze film, dan zijn biografieën wel een van mijn favoriete genres. Deze prent is wel goed, vertelt het verhaal van Nelson Mandela heel nauwkeurig en vele dingen komen overeen met wat ik eerder zag in 'Goodbye Bafana', een prent die handelt over de bewaker van Mandela, maar dus ook vele aspecten toont van het gevangenisleven dat Mandela doorstond. Deze prent geeft ook duidelijk weer hoe bruut het apartheidsbewind wel was in Zuid-Afrika, onvoorstelbaar bruut eigenlijk. Toen de publieke opinie wereldwijd het regime begon te veroordelen, vooral de jongeren kwamen hiertegen in opstand, door de vele protestsongs, concerten en dergelijke, en ook een internationale boycot, kon de blanke minderheidsregering in Zuid-Afrika niet anders dan Mandela vrij te laten. En nadien, door de wijze woorden van Mandela, volgden er vrije verkiezingen die definitief een einde maakten aan een onmenselijk bewind. Kortom: iemand die is geïnteresseerd in de geschiedenis van apartheid en in de persoon van Nelson Mandela is dit, samen met de eerder genoemde 'Goodbye Bafana', een zeer goede film om er wat maar van op te steken. Voor mij 100 % geslaagd !! Puike vertolking trouwens van Idris Elba, al is de gelijkenis niet treffend.

De actiefste users van het moment

69 recensies
28 recensies