Laatste recensies Rss

gepubliceerd op 23 oktober 2014  over Piranha 3DD
Kleurrijk, veel vrouwelijk schoon. Maar verder een film die je niet ernstig moet nemen. Duidelijk een parodie op de rampenfilms en vooral een parodie van David Hasselhoff himself, hij staat zichzelf letterlijk belachelijk te maken. Het is eens leuk om naar te kijken, maar meer is het niet.

gepubliceerd op 22 oktober 2014  over Blood Diamond
Puike film, nog steeds. Lange film ook maar ondanks die lengte verveelt hij geen seconde. En het onderwerp is nu nog steeds actueel.... helaas. Commentaar 2007: Wederom een prachtige film met Leonardo DiCaprio. En het mag worden gezegd, DiCaprio wordt steeds beter hoe meer films hij maakt, volwassener en overtuigender. Ook Djimon Hounsou mag wel eens een extra vermelding krijgen vind ik, ik volg hem nu al enkele jaren (sinds zijn eerste verschijning in 'Amistad') en ben al enige tijd fan van hem. Hij is een groot acteur en altijd zeer overtuigend ook. Ben benieuwd naar nog meer van hem, en ik heb zo'n vermoeden dat hij na deze rol nog veel meer kansen gaat krijgen. Ook Jennifer Connelly heeft me in deze film, in een weliswaar wat kleinere rol, aangenaam verrast. Wat de film betreft, hij overtreft mijn stoutste verwachtingen, geen flauw verhaaltje à la Hollywood, maar de harde feiten. 2 Actuele thema's worden in deze film aan de kaak gesteld, de diamanthandel waardoor de wapentrafiek bekostigd word en de kindsoldaten in de Afrikaanse conflicten. Twee onderwerpen die de dag van vandaag nog steeds actueel zijn. Beide onderwerpen zijn zo goed met elkaar in verband gebracht in deze film dat je gespannen blijft kijken van begin tot eind, en het einde is des te verrassend. "Blood Diamond" is dan ook een sublieme film geworden.

gepubliceerd op 22 oktober 2014  over The Double
Interessante arthouse-film die balanceert tussen het bevreemdende 'Eraserhead' (1977) en dat grijze gevoel dat een film als 'Brazil' (1985) weet te genereren. De occasionele eighties-kitsch is verfrissend en het wat uitgerokken laatste deel had beter gekund, maar bepaalt niet het eindgevoel van deze film. "The Double" is best origineel en leadactor Jesse Eisenberg weet te overtuigen in zijn dubbelspel van zichzelf. Voor de cinefiele liefhebbers. 7/10

gepubliceerd op 21 oktober 2014  over Black Snake Moan
Opnieuw bekeken, en voor de muziek alleen al is hij het zeker waard, maar blijf het scenario zwak vinden. Commentaar 2007: Een topfilm is dit zeker niet. Het scenario is nogal rommelig, en had veel beter gekund. Toch zijn de hoofdrollen zeer goed gespeeld, ook van Justin Timberlake, die hier weer goed is, al is zijn rol toch bijzonder klein in deze film. Ook Christina Ricci speelt zeer goed, de tijd dat ze de dochter speelde in 'The Addams Family' heeft ze duidelijk achter zich gelaten. Maar wat een muziek !!! Echt voor de bluesliefhebbers, en ook hier een pluim voor Samuel L. Jackson, die hier de nummers zelf vertolkt, en op een zeer prachtige manier, chapeau !!! Alleen al voor de muziek moet je deze film zien.

gepubliceerd op 19 oktober 2014  over Oliver Twist
Is en blijft een prima film. Ondertussen ben ik wel te weten gekomen dat een deel van het verhaal, het is weliswaar van Dickens, ook een beetje gebaseerd is op Polanski's eigen jeugd, toen hij moest gaan stelen in de straten van het Poolse Krakau tijdens de Duitse bezetting, om te overleven. Commentaar 2007: Zeer mooie film in de stijl die we van Polanski wel gewoon zijn. Dat hij alle genres aankan, en dus ook een drama uit een andere eeuw mooi in beeld kan brengen bewijst hij hier eens te meer. Net als in zijn film 'The Pianist', die zich afspeelt in het Warschau tijdens de 2de Wereldoorlog, heeft hij hier net zoveel aandacht voor het stadsbeeld van Londen uit de 19de eeuw, als hij had voor de beelden uit Warschau. Het verhaal is ondertussen welbekend en is hier zeker mooi vertolkt, met een pluim voor de make-up artiesten die een Ben Kingsley onherkenbaar hebben gemaakt tot een voortreffelijke Fagin. Ik trek weliswaar een halve ster af, omdat ik vond dat de overgangen tussen de verschillende scènes soms nogal bruusk en onverwacht kwamen. Maar alles bij elkaar genomen is dit een prima film voor de ganse familie.

De actiefste users van het moment

75 recensies
22 recensies