Laatste recensies Rss

gepubliceerd op 30 juli 2014  over V for Vendetta
Opnieuw bekeken, maar toch iets minder onder de indruk dan de eerste maal. Het verhaal blijft goed, maar toch hier en daar wat te langdradig. Commentaar 2006: Bijzonder goed verhaal in deze film. Engeland dat een dictatuur is geworden. De gelijkenissen met de vervolgingen tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn duidelijk. Het vervolgen van Homo's en Lesbienne's gebeurde ook tijdens het nazi-regime (al was dat minder geweten dan de Jodenvervolging). Maar dat het zich dus nu allemaal afspeelt in Engeland is des te spectaculairder, het opblazen van de regeringsgebouwen is ook zo'n vergelijking met de geschiedenis. De acteerprestaties van Natalie Portman, Hugo Weaving (als V), Stephen Rea, Stephen Fry en John Hurt (als de dictator) zijn allemaal van hoog niveau. Het lijkt tegenwoordig een rage te worden met de verfilmingen van strips ('Sin City', 'Spiderman', 'Batman'...), maar als ze allemaal zo goed worden gemaakt als deze 'V For Vendetta' hoeven ze er voor mij niet mee te stoppen. Prima prent !!

gepubliceerd op 29 juli 2014  over Chicken Little
Af en toe leuk, maar ook af en toe wel zeer onheilspellend. De verwijzing naar War Of The Worlds in de film zelf is niet zo verbazend te noemen. Heb toch al betere animatiefilms gezien dan deze hoor.

gepubliceerd op 27 juli 2014  over Murder by numbers
Vind dit een prima film, met een goede Sandra Bullock, eens in een andere rol dan een komische. Ook de andere leden van de cast doen het puik, en vooral de jonge Ryan Gosling valt op, maar hij heeft ondertussen al bewezen wat in zijn mars te hebben. Het verhaal is ook niet slecht in deze prent, is geen topper, maar heb zeker geen spijt van de 2 uur die ik aan deze film heb besteed.

gepubliceerd op 25 juli 2014  over Ender's Game
Goed gemaakte SF film, vooral de beelden dan. Het verhaal is wat minder, maar het is hoe je het bekijkt. Denk dat de film eerder een jeugdfilm is dan een volwaardige speelfilm. Is eens leuk om te bekijken, maar had er meer van verwacht, vooral met de aanwezigheid van Harrison Ford en Ben Kingsley.

gepubliceerd op 25 juli 2014  over Finding Forrester
Pracht van een film is dit. Uitstekend verhaal, op een weergaloze manier gebracht door de beide hoofdrolspelers Sean Connery en zijn veel jongere tegenspeler Rob Brown. Het samenspel tussen beiden, ondanks het leeftijdsverschil van meer dan 50 jaar, is ongelooflijk goed. Ik heb echt genoten van deze prent die op het einde wel heel emotioneel wordt. Een aanrader deze film, zonder twijfel.

De actiefste users van het moment

53 recensies
16 recensies